Courses tabs (CT)

  • Stor kundetilgang til Mindshare

    Et af de mellemstore integrerede bureauer, Mindshare, kom fornemt ud af 2016, ikke mindst når man måler det på de 26 nye kunder, der spadserede ind i butikken. Og de vil forbedre regnskabet i 2017 yderligere, spår Martin Ove Rasmussen.

    27. juni 2017
  • Global koncern får dansk bureau

    En af de største globale spillere inden for LED-lys til industrielt brug, amerikanske Dialight, vælger danske Brand Movers som content marketing-partner, der skal udvikle og eksekvere virksomhedens første content marketing-strategi.

    27. juni 2017
  • Kan du genkende sandhedens øjeblik, når det opstår?

    En kunderejse har et kulminerende øjeblik, hvor virksomheder kan vinde ved at være til stede og vise det rette niveau af indsigt i kunden, uden at det virker ubehageligt. ”Det kræver adgang til at handle på data i realtid,” forklarer Louise Henriques, nordisk marketingansvarlig for Customer Intelligence hos SAS Institute.  

    27. juni 2017
  • Bureau får global storkunde

    Takket være Kompas Kommunikations medlemskab af det globale Weber Shandwick-netværk får det danske PR-bureau nu Philips TV som kunde. Målet er at positionere brandet som europæisk kvalitetsdesign og livsstilsmærke.

    27. juni 2017
  • Maxus vokser 53 pct. på toppen

    Til gengæld er det sværere for mediebureauet at tjene penge. For andet år i træk taber Maxus penge, men i 2016 var tabet reduceret til godt 350.000 kroner. ”Vi forventer en betydelig vækst i år,” siger CEO’en.

    27. juni 2017
  • Ungt designbureau har medvind

    Med bare et år på bagen har det dansk-svenske designbureau Glasyr skabt sig et godt navn. Inden for de seneste måneder er flere kunder kommet til – senest et nyt kinesisk fashion-brand.

    27. juni 2017
  • UncleGrey runder 100 mio. kr.

    De kreative løvetæmmere fra UncleGrey har ikke blot styr på kreativiteten. Også økonomien hænger fornemt sammen. Omsætningen rundede i 2016 100 mio. kr., og bundlinjen bugner.

    26. juni 2017
  • DSB vil kun have et bureau

    DSB ændrer bureau-set-up, så der fra 1. januar findes ét leadbureau i stedet for den skov af bureauer, der i dag assisterer den store transportør. En ny kommunikationsstrategi skal være på plads, og omdømmet skal løftes betragteligt.

    26. juni 2017
  • Delebil vælger dansk bureau

    Efter en betydelig kapitalindsprøjtning træder den hollandsk baserede delebils-virksomhed SnappCar nu på speederen på det danske marked. Et dansk mediabureau er i den forbindelse valgt som partner.

    22. juni 2017
  • Ray Kurzweil om fremtiden

    Kun de uvidende frygter fremtiden. Det har aldrig gået så godt, som det gør nu, og vi kan takke teknologien for det, mener opfinderen og futuristen Ray Kurzweil, der var på podiet i Cannes for at udlægge fremtiden for os.

    22. juni 2017
  • 3-Stjernet vælger mediebureau

    Selskabet bag bl.a. 3-Stjernet, Atria Danmark, har efter en pitch valgt PHD som nyt mediebureau. ”PHD har vist stor strategisk forståelse for vores kategorier, stærke indsigter ift. mediemarkedet og samtidig udfordret os,” siger marketingchefen.

    21. juni 2017
  • Bureau skifter strategi

    1508 vil tredoble omsætningen på rådgivning om digital innovation. Derfor udskilles CMS- og backend-delen af bureauet, så resten af selskabet får et ”entydigt fokus på den forretningskritiske del af vore kunders digitale udfordringer,” siger Thomas Busk.

    20. juni 2017
  • Outdoor-kæmpe klar til fremtiden

    For AFA JCDecaux var 2016 præget af massive investeringer og landets to største outdoorkontrakter. Medieporteføljen er trimmet, og selskabet er nu gearet til den digitale fremtid, mener direktøren.

    20. juni 2017
  • Tre nye partnere til KBH-bureau

    Der sker ting og sager på et 10 år gammelt københavnsk bureau, der bl.a. arbejder for KMD, FOSS, Arriva og Ritzau. Tre nye partnere er udnævnt.

    19. juni 2017
  • DSB-budget i anderledes udbud

    Reklameudbud kan være en tung affære, så nu forsøger DSB sig med en ny tilgang: Man inviterer ganske enkelt bureauerne ind til dialog, inden udbudsrunden starter. Det er positivt, mener Kreativitet & Kommunikation.

    19. juni 2017
  • Hummel vælger nyt bureau

    Det danske sports- og fashionbrand hummel har efter en dansk pitchrunde valgt det bureau, der skal designe virksomhedens nye brandshop.

    16. juni 2017
  • Marketeers bør ikke brække sig

    Jagten på succes i en digital verden fører desværre flere og flere marketers på vildspor, mener Andrew Davis. Hastigheden forhindrer, at vi fokuserer på det rigtige indhold, ikke mindst leveret på det rigtige tidspunkt via bl.a. partnerskaber.

    16. juni 2017
  • Retningsskifte kostede Dwarf

    Et minus på 893.000 kroner blev resultatet af driften for Dwarf i 2016. ”Et ærgerligt og ikke tilfredsstillende år, men samtidig et resultat af et helt bevidst og nødvendigt retningsskifte”, siger Thomas Sofienberg.

    16. juni 2017
  • Dansk martech på fin scene i USA

    Danske AudienceProject er blevet udvalgt som en af ganske få europæiske virksomheder til at præsentere sig selv ved Red Herrings prisuddeling for de 100 mest lovende amerikanske tech-virksomheder.

    16. juni 2017
  • PR trives så fint på Bornholm

    Hverken statsministeren eller Red Bull kan erobre hovedbudskabet på Folkemødet, men PR-folk kan via sociale selling bedre end virksomheders egne kommunikationsfolk sikre, at budskaberne trænger igennem støjen.

    16. juni 2017