• Nyt bureau hapser Burger King

    &Partner er nyt bureau på alt kreativt arbejde for Burger King i Danmark. Sofie Navardsen, marketingschef i Burger King, ”ser frem til samarbejdet om at genfinde Burger Kings cool identitet”. Jacob Færtz fra &Partner glæder sig.

    15. december 2017
  • Carlsberg vælger globalt bureau

    Det britiske bureau Fold7 er atter helt inde i varmen hos den danske bryggerigigant Carlsberg efter den fine ”The Danish Way”-kampagne med en cyklende Mads Mikkelsen i front. Den skal i det nye år rulles ud globalt.

    14. december 2017
  • Kreativ profil skifter bureau

    Det unge bureau Eiffel har hentet en ny Head of Art ind fra DDB. Han har desuden erfaring fra Anew og McCann og er jurymedlem ved Creative Circle Awards.

    14. december 2017
  • Succes med nyt bureau

    Den frivillige kæde af guldsmede og urmagere, Jeweltime, manglede en tæt bureaupartner, der kunne hjælpe med den videre kædeudvikling samt en tydelig identitet. Clienti vandt opgaven og har været med til at sikre en positiv udvikling fra start.

    13. december 2017
  • Hvor bliver den forbrugsfest af?

    Danskerne tror på både fremtid, job og økonomi, og forbrugertilliden holder stand på det højeste niveau i 10 år. Alligevel vil vi hellere spare op end svinge dankortet, viser tal fra Nielsen. Så hvad kan virksomhederne gøre?

    12. december 2017
  • Very siger farvel med pæne tal

    Bureauet bag VW’s seneste succes ”Generations”, der i november vandt guld ved Epica Awards, har afleveret sit sidste årsregnskab i eget navn. I dag er Very en del af Egmont-koncernen.

    11. december 2017
  • Er mediebureauer en anakronisme?

    Det gamle syn på et mediebureau som et selskab, der primært køber annoncepladser, er passé. Flere kompetencer er nødvendige, og det samme er nye samarbejdsformer, mener GroupM.

    11. december 2017
  • Fingerspitzgefühl til Løgismose…

    …og en stribe andre fødevarebrands er blandt de fine cases, som fynske Fingerspitz kan glæde sig over, når bureauet på mandag fejrer sin 15-års fødselsdag.

    08. december 2017
  • Nyt native-bureau får kreativ hjælp

    Benjamin Media kaster sig offensivt ind i native-verdenen med et nyt bureau, Benjamin Native Studio. Et advisory board sammensat af flere skarpe hjerner fra reklame-branchen er med om bord.

    08. december 2017
  • Har du for mange penge, så …

    Nu kan bureaupartnere, der typisk tilhører ejerkredsen i en af landets mange små og mellemstore virksomheder, investere deres overskydende likviditet til samme lave omkostning og høje fleksibilitet, som June tilbyder privatkunder.

    08. december 2017
  • DSB har valgt bureauer

    Det er en konstellation af bureauer, der har indsendt deres pitch under navnet ”Togbureauet”, som har vundet opgaverne for at arbejde med DSBs kommunikation de kommende år.

    07. december 2017
  • Gallup fejl kostede kassen

    Det tog seks måneder at finde og rette en målefejl hos Kantar Gallup, og derfor har Radio Nord FM mistet over en million kroner, mener direktør Philip Lundsgaard. Kantar Gallup beklager fejlen.

    07. december 2017
  • e-Types rebrander Kilroy

    Kilroy - en af Nordeuropas største udbydere af rejser og uddannelser i udlandet - har fået ny visuel identitet, skabt af e-Types. Det nye logo byder bl.a. på et "rejsende" bogstav.

    07. december 2017
  • Vækst-bureau opruster igen

    Bureauet Advice har hentet en ny Chief Creative hos Very Patchwork, mens en ny Chief Advisor i PR har erfaring fra bl.a. Danske Bank og det tidligere Hill & Knowlton.

    07. december 2017
  • Timberman vælger nyt bureau

    Et af landets bedre brands inden for træ- og korkgulve, Timberman, har været i markedet efter en bureaupartner. Valget faldt på Clienti, der matchede selskabets strategi med en gennemtænkt kommunikationsplatform.

    07. december 2017
  • Blackwood Seven sadler om

    Blackwood Seven, der kalder sig for the Media A.I.gency, lukker kontoret i London. Kunderne serviceres ud af København. Mediebureauet er i øvrigt vokset med 20-25 pct. i USA og Europa i år, siger Carl Erik Kjærsgaard.

    06. december 2017
  • Bureauerne mangler håndværkere

    Unge, der er i gang med videregående marketing-relaterede uddannelser, vil helst arbejde med branding, strategi og innovation. Men bureauerne og marketingafdelingerne savner ganske andre kompetencer. Det viser en ny undersøgelse fra MyResearch.

    05. december 2017
  • Malibu vælger Virtue Scandinavia

    Pernod Ricard-brandet Malibu har valgt Virtue Scandinavia, som leadbureau til digital strategi, kreativ udvikling og content produktion på sin kommende 2018-kampagne #BecauseSummer.

    05. december 2017
  • Så skete det: Wavemaker er i luften

    I dag er den varslede fusion mellem GroupM-bureauerne MEC og Maxus i Danmark i medie-, content- og teknologibureauet Wavemaker gennemført.   

    05. december 2017
  • Europæisk hæder til LEAD

    En kampagne, der skal få flere mandlige pædagoger til at søge job i vuggestuer og børnehaver, tog danskerne med storm – og nu har den også vundet en af Europas fineste PR-priser. LEAD er bureauet bag.

    05. december 2017