• International hæder til Re-public

    For femte år i træk er der hæder til Re-public ved det prestigefulde internationale awardshow German Design Award. De danske design-eksperter modtager denne gang endda hele tre priser – heraf to ”Winners”.

    20. oktober 2017
  • Værdikæden opløses gradvist

    Mediabureauerne skal vænne sig til en ny virkelighed. Data vil fx blive hentet alle andre steder fra end de traditionelle, mener Michael Thim i serien om fremtidens mediebureau.

    20. oktober 2017
  • Reklamegigant i parløb med Sitecore

    Verdens største reklamevirksomhed, WPP, har indgået en alliance med danskfødte Sitecore, der bl.a. byder på ét nyt fælles team bestående af alle de WPP-bureauer – herunder AKQA og dermed DIS/PLAY – der i dag er Sitecore-partnere.

    20. oktober 2017
  • Er du klædt på til fremtiden?

    Inden vi får set os om, er vores biler selvkørende, vores køleskab selvforsynende og levering af vores varer på under 30 minutter en selvfølge. Men hvordan påvirker forandringerne os som forbrugere, og hvilken betydning har det for din virksomhed?

    20. oktober 2017
  • Buy-side bureauerne vinder

    De dygtigste annoncører er ikke optaget af at købe de billigst mulige eksponeringer, men at sikre den bedst mulige effekt på forretningen for de midler, der investeres, mener Peter Gottfredsen. Serien om fremtidens mediebureauer fortsætter.

    19. oktober 2017
  • Konsulenter vinder bureau-terræn

    Flere af de store konsulenthuse fortsætter med at opruste på marketingområdet, hvor ikke mindst Accenture har skruet op for charmen og nu driver verdens største digitale bureau. Måske køber de også WPP?

    19. oktober 2017
  • Center vælger Clear Channel

    Clear Channel har vundet endnu en digital kunde. Denne gang er det Sillebroen Shopping, der satser på outdoor-udbyderens digitale skærme. Samtidig melder Clear Channel om fremgang i Metroen.

    18. oktober 2017
  • Brand-dialogen skal styrkes

    Fremtiden tilhører de rådgivere, der kan udnytte de teknologiske muligheder til at skabe emotionelt meningsfulde relationer mellem brands og forbrugere, vurderer Claus Andersen fra PHD Copenhagen i serien om fremtidens mediebureau.  

    18. oktober 2017
  • Bureau om fem år med Netflix

    Help PR vandt Netflix-pitchen i 2012, og lige siden har bureauet høvlet digital PR ud til danskerne. Streaming-tjenesten har banket HBO Nordic, ikke mindst på grund af den bedste brugerflade. Og nu vil Netflix investere yderligere 50 mia. kr. i egne produktioner.

    17. oktober 2017
  • Stærk trio lancerer nyt bureau

    Tre velkendte profiler​ ​står bag det nye ​influenter-bureau​ ​Hippo.​ ​Ambitionen​ ​er​ ​at skabe​ ​de​ ​bedste​ ​internetstjerner​ ​og​ ​brand​-​samarbejder.​ ​Vizeum​ ​er​ ​med​ ​som​ ​strategisk​ ​partner.   

    17. oktober 2017
  • Fremtiden er her nu

    Nogle få bureautyper specialiserer sig, mens resten af bureauerne konvergerer. ”Virksomhedernes forretning kommer først, siger de fleste, men næppe alle leverer på løftet. Det stræber vi helhjertet efter med fusionen af MEC og Maxus,” siger Kristian Bæk-Mikkelsen i serien om fremtidens mediebureau.

    17. oktober 2017
  • Ny pan-europæisk bureau-alliance

    Flere og flere bureauer indser det fornuftige i at indgå alliancer for at tilbyde virksomheder endnu bedre markedskendskab. Denne gang er det Web2Media, der via en europæisk alliance skalerer rækkevidden op.

    17. oktober 2017
  • Dansk selskab får globalt reach

    Statista, en af verdens førende statistikere på nettet, har indledt et samarbejde med et dansk marketingfirma. Partnerskabet skal bl.a. resultere i mere præcise data om medieforbrug i USA, Storbritannien, Tyskland og Norden.

    16. oktober 2017
  • Fremtidens mediebureau

    Vi bringer en række klummer og artikler om fremtidens mediebureau. Orchestra lægger for. ”Mediebureauerne sidder med en unik viden og kompetencer i en stadig mere digital og datastyret medieverden,” lyder det.

    16. oktober 2017
  • Native vokser eksplosivt

    Native advertising er snart den mest populære marketingdisciplin, viser undersøgelsen ”State of Native Advertising i Danmark 2017”,  som Native Advertising Institute og JP/Politikens Hus står bag.

    16. oktober 2017
  • Tech og data løfter fanoplevelsen

    The Ultimative Fan Experience var et af temaerne til konference ”Leaders in Sport” i London. Nye teknologier, data og content kommer til at spille en afgørende rolle i udviklingen af oplevelsesdimensionen for fans i fremtiden, fortæller SponsorPeople.  

    16. oktober 2017
  • Mere Arla til Hjaltelin Stahl

    Karolines Køkken var startskuddet for fire år siden, og nu har mejerigiganten valgt at konsolidere Arla-mærket og subbrands hos Hjaltelin Stahl. 

    13. oktober 2017
  • Ny dansk bureaufusion på plads

    To danske bureauer - Very og Patchwork - slår kræfterne sammen i et nyt, nordisk bureau-setup. Egmont køber PeopleGroups hidtidige ejerandel af Very, plus yderligere 20 procent, og bliver majoritets-ejer i det nye bureau.

    13. oktober 2017
  • Sådan mapper du dine kunder

    Mindshare har udviklet et nyt værktøj, Milestones, der identificerer forbrugerne efter livsfaser og ikke udelukkende efter geografi og købsvaner. ”Det forbedrer effekten af kommunikationen markant,” mener Camilla Wrang fra Mindshare.

    13. oktober 2017
  • RelationMedia køber op i Aarhus

    I september åbnede de kontor i København, og nu sætter RelationMedia mere turbo på væksten. Det sker med købet af mystery shopping-eksperten Shoptimizer.

    13. oktober 2017