Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Dentsu Aegis stærkt ud af 2017

    Dentsu Gruppen kom fornuftigt ud af 2017 herhjemme. “Meget tilfredsstillende”, konkluderer den danske CEO, Mads Bredal, der bl.a. peger på tilgang af nye kunder og en succesfuld fusion med Magnetix som forklaring.

    15. juni 2018
  • Mediabrands havde et mellemår

    Selskaberne under Mediabrands-paraplyen er i gang med en konsolidering, og det sammenholdt med en mistet betydelig kunde ultimo 2016 kostede på bundlinjen, fortæller Michael Thim.

    15. juni 2018
  • Grey havde et godt år i Danmark

    Det internationale WPP-bureau Grey, der herhjemme omfatter UncleGrey og GreyWorks, kom stærkt ud af 2017. I alt blev det til otte mio. kr. på bundlinjen.

    14. juni 2018
  • Bureau tjener igen penge

    Efter nogle svære år tjener fusionsbureauet TBWA & BBDO igen penge efter markant fremgang. ”Vi har fået et pusterum, men skal stadig kæmpe fra projekt til projekt,” siger Erich Karsholt.

    13. juni 2018
  • Blackwood Seven går i drift nu

    Investorerne tror på Blackwood Seven, og har samlet tilført selskabet 250 mio. kr. over fem år. ”Salget går den rigtige vej, grundplatformen er på plads, og vores cash-flow i 2018 bør være positivt”, siger Carl Erik Kjærsgaard.

    13. juni 2018
  • Bureau tjener igen 4 mio. kr.

    Marketsquare sejler solidt videre. For tredje år i træk lægger bureauet 4 mio. kr. på bundlinjen, mens toplinjen voksede med 13 pct. fra 2016 til 2017. ”Det er tilfredsstillende og efter planen,” siger Jens Thrane-Møller.

    12. juni 2018
  • Lille bureau til kamp for ansvar

    Det unge iværksætterbureau Third Dot vil gøre verden til et bedre sted og søsætter derfor en netværks-event om integration til fordel for Læger uden Grænser. Google Succes Online har meldt sig under fanerne.

    12. juni 2018
  • Radius dropper Kommunikation

    Bureauet Radius Kommunikation har fået flere internationale kunder samt et bredere strategisk fokus. Derfor slettes Kommunikation fra navnet.

    11. juni 2018
  • Dansk bureau opruster igen i UK

    Det går godt for danske Mindjumpers i Storbritannien, og nu åbner bureauet sit andet britiske kontor. En tidligere Director for Arla UK skal stå i spidsen for den engelske forretning.

    11. juni 2018
  • Bureau lukker efter 15 år

    Det prisbelønnede bureau 2+1 Idébureau, der især har haft fokus på oplevelsesdesign og -branding, har drejet nøglen om. Det fremgår af bureauets seneste årsregnskab.

    08. juni 2018
  • OMG og Agillic indgår alliance

    Omnicom Media Group og Agillic indgår strategisk partnerskab i Norden for at udnytte kundedata og fælles kompetencer bedre. Målsætningen er relevant og præcis personaliseret kommunikation. 

    08. juni 2018
  • Responsive fik en lille lussing

    Lukningen af bureauets største kunde og en sanering af kundeporteføljen kostede på toplinjen i 2017, og egenkapitalen er på -8 mio. kr. Omvendt glæder direktøren sig over tilgangen af nye kunder og en markant øget kundetilfredshed.

    08. juni 2018
  • Egmont bag nyt influencer-bureau

    Egmont Publishing overtager aktiemajoriteten i Unique Models, og sammen etablerer parterne influencer-bureauet Unique Social. ”Influencer-markedet trænger til at blive professionaliseret”, mener medie-gigantens danske topchef.

    07. juni 2018
  • Lille web-bureau har vokseværk

    En firdobling af medarbejderstablen og flere større opgaver får Grafikr ApS til at udvide til +200 kvadratmeter i det tidligere “Sparinvest Hus” i Randers, hvor der er plads til yderligere vækst. 

    07. juni 2018
  • Sunrise siger farvel til reklamebureauet

    En ny strategi, et generationsskifte, to nye partnere og masser af nye kunder har skabt en optur hos Sunrise, der ikke længere kalder sig selv et reklamebureau, men derimod The Commercial Transition Agency.

    06. juni 2018
  • Mindshare er i fin form

    En 16 procents vækst på toplinjen fra 2016 til 2017 og 20 procent på bundlinjen glæder Martin Ove Rasmussen. Markedet har taget godt mod Mindshares transformation.

    06. juni 2018
  • Brand Movers opruster igen

    Content og native specialisterne hos Brand Movers styrker bureauets egen video-afdeling med Alexander Aude. ”Med Alexander har vi fået en fra den allerøverste hylde,” siger Jesper Laursen.

    06. juni 2018
  • Konservative har valgt nyt bureau

    Det Konservative Folkeparti er i luften med en ny kommunikationsplatform: "For dig og for Danmark". Bag står en ny samarbejdspartner på reklamebureau-fronten. 

    05. juni 2018
  • Geomatic skifter adm. direktør

    Så er der gennemført et generationsskifte i Geomatic. Stifteren Martin Glarvig forlader broen og bliver bestyrelsesformand. Jeff Saul er hentet ind som adm. direktør, og han kommer fra Evendo International.

    05. juni 2018
  • Ny partner til bureauet SENSE

    Den tidligere direktør i Nemlig.com, Henrik Hjorth, er fra 1. juni blevet medejer af marketingbureauet SENSE marketing ApS. En af ambitionerne er at firmaet skal vokse fra fire til nitten medarbejdere over de næste tre år.

    05. juni 2018