Courses tabs (CT)

  • Delebil vælger dansk bureau

    Efter en betydelig kapitalindsprøjtning træder den hollandsk baserede delebils-virksomhed SnappCar nu på speederen på det danske marked. Et dansk mediabureau er i den forbindelse valgt som partner.

    22. juni 2017
  • Ray Kurzweil om fremtiden

    Kun de uvidende frygter fremtiden. Det har aldrig gået så godt, som det gør nu, og vi kan takke teknologien for det, mener opfinderen og futuristen Ray Kurzweil, der var på podiet i Cannes for at udlægge fremtiden for os.

    22. juni 2017
  • 3-Stjernet vælger mediebureau

    Selskabet bag bl.a. 3-Stjernet, Atria Danmark, har efter en pitch valgt PHD som nyt mediebureau. ”PHD har vist stor strategisk forståelse for vores kategorier, stærke indsigter ift. mediemarkedet og samtidig udfordret os,” siger marketingchefen.

    21. juni 2017
  • Bureau skifter strategi

    1508 vil tredoble omsætningen på rådgivning om digital innovation. Derfor udskilles CMS- og backend-delen af bureauet, så resten af selskabet får et ”entydigt fokus på den forretningskritiske del af vore kunders digitale udfordringer,” siger Thomas Busk.

    20. juni 2017
  • Outdoor-kæmpe klar til fremtiden

    For AFA JCDecaux var 2016 præget af massive investeringer og landets to største outdoorkontrakter. Medieporteføljen er trimmet, og selskabet er nu gearet til den digitale fremtid, mener direktøren.

    20. juni 2017
  • Tre nye partnere til KBH-bureau

    Der sker ting og sager på et 10 år gammelt københavnsk bureau, der bl.a. arbejder for KMD, FOSS, Arriva og Ritzau. Tre nye partnere er udnævnt.

    19. juni 2017
  • DSB-budget i anderledes udbud

    Reklameudbud kan være en tung affære, så nu forsøger DSB sig med en ny tilgang: Man inviterer ganske enkelt bureauerne ind til dialog, inden udbudsrunden starter. Det er positivt, mener Kreativitet & Kommunikation.

    19. juni 2017
  • Hummel vælger nyt bureau

    Det danske sports- og fashionbrand hummel har efter en dansk pitchrunde valgt det bureau, der skal designe virksomhedens nye brandshop.

    16. juni 2017
  • Marketeers bør ikke brække sig

    Jagten på succes i en digital verden fører desværre flere og flere marketers på vildspor, mener Andrew Davis. Hastigheden forhindrer, at vi fokuserer på det rigtige indhold, ikke mindst leveret på det rigtige tidspunkt via bl.a. partnerskaber.

    16. juni 2017
  • Retningsskifte kostede Dwarf

    Et minus på 893.000 kroner blev resultatet af driften for Dwarf i 2016. ”Et ærgerligt og ikke tilfredsstillende år, men samtidig et resultat af et helt bevidst og nødvendigt retningsskifte”, siger Thomas Sofienberg.

    16. juni 2017
  • Dansk martech på fin scene i USA

    Danske AudienceProject er blevet udvalgt som en af ganske få europæiske virksomheder til at præsentere sig selv ved Red Herrings prisuddeling for de 100 mest lovende amerikanske tech-virksomheder.

    16. juni 2017
  • PR trives så fint på Bornholm

    Hverken statsministeren eller Red Bull kan erobre hovedbudskabet på Folkemødet, men PR-folk kan via sociale selling bedre end virksomheders egne kommunikationsfolk sikre, at budskaberne trænger igennem støjen.

    16. juni 2017
  • Mediacom er på rette vej i Danmark

    WPP-ejede Mediacom kom solidt ud af 2016 herhjemme, hvor bundlinjen blev boostet markant. Nu investeres der yderligere i Mediacom Beyond Advertising og audience-planning teamet, lyder det fra direktøren. 

    15. juni 2017
  • Mere hæder til Bestseller-case

    Pravdas arbejde med Bestsellers Sustainability Report er nomineret ved den prestigefulde German Design Award 2018. Det er ikke første gang, casen hædres internationalt.

    15. juni 2017
  • Fitnesskæde vælger bureau

    Fitness World har valgt ny bureaupartner til at håndtere udvikling og produktion af brandets social media content. Bureauet har i forvejen "søsteren" Urban Gym som kunde.

    14. juni 2017
  • Dansk bureau bliver global hub

    Dentsu Aegis lancerer en ny global B2B-enhed, iProspect Enterprise. Danmark bliver en af de fire strategiske hubs. ”Vi har allerede opbygget kompetencer til at servicere B2B-brands”, siger Mads Vinholdt Pedersen.

    14. juni 2017
  • Dansk bureau har succes i Litauen

    Det begyndte som en knopskydning på det danske bureau Adapt, men nu er den litauiske del af butikken vokset til 30 mand med kunder i hele verden.

    14. juni 2017
  • 25-årig bureau-jubilar er i hopla

    Mediabureauet IUM, der i år kan fejre sit 25 års jubilæum, kom solidt ud af 2016. Adm. dir. Michael Thim tager os med tilbage til begyndelsen, og han ser en fuldstændig forandret forretningsmodel for mediabureauet for sig i fremtiden.

    14. juni 2017
  • Nu rykker Magnetix for alvor

    På trods af massive investeringer i et nyt set-up efter fusionen med Dentsu Aegis-brandet Isobar i midten af 2016, er det atter lykkedes Magnetix at lande et tocifret millionresultat. 2017-regnskabet bliver nordisk, og ledelsen venter en bruttoavance på 220-240 mio. kroner.

    13. juni 2017
  • Brand går nu digitalt

    Alcon har typisk markedsført sine highend kontaktlinser med enkeltstående brandkampagner. Nu går selskabet en anden vej med markedsføringen, nemlig helt digitalt. Umwelt er bureauet bag.

    13. juni 2017