Courses tabs (CT)

  • Dansk film atter hædret i USA

    En film, der fortæller historien om, hvordan mennesker med autisme kan have stor glæde af digitale medier, har netop vundet sin femte internationale pris. Marcus Mandal fra filmselskabet Citizen Dane har instrueret.

    16. februar 2018
  • Kbh-bureau hylder egne rødder

    På Lolland-Falster findes nogle af landets dygtigste fødevareproducenter, og nu skal et nyvalgt, københavnsk bureau styrke Sydhavsøernes position i fødevarelandskabet. Det er en opgave, der falder tæt ved hjertet.

    16. februar 2018
  • Det handler ikke om dig

    De forskellige aldersgrupper taler med et forskelligt sprog. Derfor kan en ensartet og til tider corporate tilgang til kommunikationen være en ulempe. Så tone-of-voice skal være empatisk og tilpasses de enkelte kunder.

    15. februar 2018
  • Koncern klar til bureau-opkøb

    Koncernen Cool Gray, der er i færd med at udvikle sig til et kommunikationshus med alle bureau- og specialistkompetencer på hylden, melder sig klar til nye bureau-opkøb.

    14. februar 2018
  • Lalandia vælger Aalborg-bureau

    Lalandia har valgt et bureau til at håndtere feriecentrets PR- og kommunikation. Opgaven gik til et bureau fra Aalborg, der er vokset betragteligt de senere år.

    14. februar 2018
  • Dansk bureau bag årets bedste site

    Det digitale designbureau Spring/Summer stod bag det bedste E-commerce site i 2017 ifølge Awwwards, der med årets ”Site of the Year”-priser også uddelte hæder til en kreativ dansk freelancer og Hello Monday. 

    13. februar 2018
  • Et bureau er strategisk stærkest

    Et dansk bureau skiller sig markant ud, når knap 700 annoncører bedømmer ”strategisk styrke”. Og det er Kunde & Co, der for syvende år i træk topper MyImage analysen i netop den kategori.

    13. februar 2018
  • Advance: Dyk ændrer ikke strategien

    Både top og bund tog et dyk hos Advance i seneste regnskabsår, men ledelsen fastholder satsningen på at styrke den internationale position - og forventer stigende bureauindtægter for 2017/18.

    13. februar 2018
  • Kundens behov er fremtidens værdi

    Hvis man vil ramme markedet med det rigtige produkt på det rigtige tidspunkt, må man kende kundens behov. Før det opstår. Så simpelt kan det siges. Af firstmoverne. Læs deres fremtids-kig her.

    12. februar 2018
  • Small is Small …

    Konsulenthusene køber kreative bureauer op. Det betyder, at de små uafhængige kreative bureauer får problemer, hvis de ikke har tilstrækkelige muskler i baglandet, mener Mikael Jørgensen fra &Co.

    12. februar 2018
  • Det er fedt at gå hjem klogere

    Bureauer og efteruddannelse hører sammen, mener de hos Montdor, som hilser den nye uddannelse, Tekstlinjen, velkommen. For som de siger: "Branchen producerer flere og flere ord – og der er færre, der er gode til det."

    09. februar 2018
  • Sunde snacks løftes af nyt look

    Earth Control har fået nyt emballagedesign for at sikre markedspositionen, der er under pres fra private labels. IDna Group står bag redesignet, der allerede har bevist sit værd.

    08. februar 2018
  • Prisregn over dansk bureau

    Det kreative digitale bureau Frankly er blevet belønnet med hele fem priser ved den internationale prisfestival AVA Digital Awards. Priserne er givet for arbejde for bl.a. Novozymes og Nordea. 

    08. februar 2018
  • Kvantum vil fordoble omsætningen

    Kvantum Copenhagen lægger fra land i år med strategien Vækst20, flere erfarne profiler i bestyrelsen og ny svensk/engelsk ekspertviden på medarbejdersiden. Medarbejderstaben skal løftes med 50 pct. og omsætningen fordobles de næste tre år.

    08. februar 2018
  • Hvor effektivt er dit dataindkøb?

    Datamængden og antallet af dataleverandører stiger og stiger, og det er svært at skille skidt fra kanel. Dansk marketingfirma gør det nu – til et programmatic-bureaus glæde – enkelt at udregne effekten af at tilføje data til kampagner.

    07. februar 2018
  • Pastil-brand vælger dansk bureau

    Det britiskejede pastil-brand Fisherman’s Friend har efter en pitch-runde valgt et dansk bureau til at hjælpe med at øge kendskab og salg i Danmark.

    07. februar 2018
  • Tre nye profiler til mediabureau

    Heinrich Thomsen tiltrådte i november som CEO for m/SIX. Nu præsenterer han en trio af nye profiler – fra både kunde og bureausiden. De to af dem indtræder i ledelsen.

    06. februar 2018
  • Nyt bureau til favorit-bank

    Arbejdernes Landsbank er gennem ni år kåret som danskernes foretrukne bank, viser tal fra Voxmeter. Nu får et nyt bureau fornøjelsen af at håndtere bankens branding og kommunikation.

    06. februar 2018
  • Produktionshus atter i offensiven

    Produktionsselskabet Uitch Iscrach hyrede i fjor flere nye instruktører, og oprustningen fortsætter i år. Senest er bl.a. Tomas Villum Jensen, en kreativ instruktørduo og en Cannes Lions-vindende instruktør fra USA kommet til.

    05. februar 2018
  • NoA køber digitalt designbureau

    Den nordiske bureau-netværk, The North Alliance, der også rummer danske &Co., har købt det multi-prisvindende digitale designbureau North Kingdom. Bureauet har bl.a. Google, Disney, Adidas og Lego på kundelisten.

    05. februar 2018