• IT og marketing konvergerer

    KMD og Charlie Tango er et perfekt match, mener den nye CEO Lars Falkenberg. Marketing er drivkraften i en digital verden, der har forladt indefra-og-ud synvinklen, som IT-leverandørerne levede af for bare få år siden.

    17. november 2017
  • Shoot Happens skifter ledelse

    Instruktøren på VW-filmen ”Generations”, Sune Svanborg Sørensen, siger farvel til Shoot Happens. Han vil rejse jorden rundt med sine kvaliteter i rygsækken, mens Shoot Happens skifter retning og ledelse. 

    16. november 2017
  • Roskilde-bureau køber op

    Lindskov Kommunikation, der har hjemme i Roskilde, er ny ejer af Sivertsen Kommunikation og PR Konsortiet, der er blevet kørt videre af samarbejdspartnere og branchekolleger, efter stifterens pludselige død i sommer.  

    15. november 2017
  • Aarhus-bureau på indkøb

    Det aarhusianske reklamebureau Jugel&Co udvider butikken med opkøb af det lille digitale bureau Convince Interactive.

    15. november 2017
  • Aalborg får nyt reklamebureau

    Nyt reklamebureau i Aalborg vil udfordre branchens mange buzzwords og satser både på den digitale og den analoge front. Foreløbig består bureauet af tre mand, men med planer om udvidelse.

    14. november 2017
  • Fin hæder til Hello Monday

    Online award-showet Awwwards har kåret Hello Mondays site ”One Day In My World” som Site of the Month. Sitet sætter fokus på psykiske lidelser i krigsramte og fattige lande og er skabt for to humanitære organisationer.

    13. november 2017
  • Stort bureau køber atter dansk

    Valtech har atter en gang haft pengepungen fremme og købt dansk. Denne gang Codehouse, hvis 22 danske medarbejdere flytter ind i det globale digitale bureaus lokaler på Holmen.

    09. november 2017
  • Bureau starter med globalt fokus

    Der er behov for et bureau, der forstår at prioritere kreativiteten og sikre en strategisk eksekvering på tværs af globale markeder. Kun på den måde får brands gennemslagskraft globalt, mener Jakob Stigler og Thor Otar.

    09. november 2017
  • Bureau-stifter giver faklen videre

    I 1995 stiftede Michael Sølling bureauet Sunrise. Nu giver han bureau-faklen videre som led i et generationsskifte, der bl.a. medfører, at to markante skikkelser fra bureaubranchen er tiltrådt som nye partnere. 

    07. november 2017
  • Seks danske bureauer i Epica-finale

    Endnu engang markerer danske bureauer sig fornemt ved at have 13 arbejder med i Epica-finalen, og hvor tre bureauer er shortlistet tre gange hver. Vinderne findes næste fredag.

    07. november 2017
  • Sko-gigant vælger ét bureau

    Den tyske skokæde Deichmann, der har 30 butikker i Danmark, samler nu alle kommunikationsaktiviteter herhjemme hos ét bureau.

    07. november 2017
  • Partnere forlader bureau

    Uenighed om værdierne og om det at være ”ligeværdige partnere” i kommunikationsbureauet FRIDAY har fået tre partnere til at forlade bureauet. Forklaringen kommer her.

    06. november 2017
  • Fire nye profiler til Umwelt

    Umwelt har travlt og ansætter fire nye medarbejdere – herunder en engelsk copywriter, en senior product developer – og en senior art director, der er hentet fra Hjaltelin Stahl.

    03. november 2017
  • Coop vælger CSR-bureau

    Efter en pitch med tre bureauer har Konstellation & Republica vundet Coops CSR- kommunikation. ”CSR er vigtig for os og Coop, og vi vil kæmpe for, at kommunikationen virker helt ud i tilbudsaviserne,” siger Susanne Lund.

    03. november 2017
  • Dwarf vinder endnu et projekt

    Sikkerhedsstyrelsen sammenlægger el- og huseftersynet. Målet er at skabe en skalerbar løsning og øge datakvaliteten i den rapport, alle danskere kender som tilstandsrapporten.

    03. november 2017
  • To Aarhus-bureauer bliver til ét

    To bureauer fusionerer i Aarhus. Målet er at forene strategisk kommunikation, content marketing og produktion, PR og forandringsledelse under ét nyt navn: U.

    02. november 2017
  • Forlag går nye bureau-veje

    En ny strategi hos Gyldendal Uddannelse lægger op til en anderledes prioritering af marketingkronerne – et nyvalgt reklamebureau hjælper med at indfri ambitionerne.

    01. november 2017
  • Transsylvansk vand satser dansk

    AquaVia har fundet det bureau, der skal stå for at brande og positionere firmaets kildevand fra de transsylvanske bjerge verden over. Valget faldt på et dansk bureau, der skal udvikle alt fra visuelt koncept til global kommunikationsstrategi.

    01. november 2017
  • IT-gigant vælger nyt bureau

    Efter en bureaukonkurrence har Danmarks største forhandler af it-udstyr, Atea, valgt et nyt strategisk lead-bureau.

    01. november 2017
  • Vinderopskriften er de tre P’er

    Det drejer sig om Position, Processes og People, når kommunikationsbureauer skal strikke en succes-opskrift sammen, mener Kresten Schultz-Jørgensen, stifter og direktør i LEAD Agency, der i oktober fejrede 10 års fødselsdag.

    31. oktober 2017