• To bureauer fusionerer

    To bureauer, Agenda Group og You Agency, fusionerer. Formelt foregår det ved, at to partnere fra You Agency får aktier i Agenda Group og bliver en del af den nye ledelse. Det nye Agenda Group får en stærkere forretning ved sammenlægningen.

    20. september 2017
  • E-eksporten er alarmerende lav

    Dansk eksport risikerer at miste digitalt fodfæste. Det er konklusionen efter at nye tal fra Danmarks Statistik viser, at en forsvindende lille del af danske virksomheders salg går til eksport via nettet. DI Handel betegner det som ”meget bekymrende”.

    20. september 2017
  • Hello Group i offensiven

    Det er ikke underligt, at vores resultat i år er mindre end sidste år, men alt i alt er vi meget tilfredse med at nå i nærheden af de magiske 50 mio. kr. på toplinjen, og at investeringerne ser ud til at lykkes, siger Lasse Vakgaard.

    19. september 2017
  • FDB Møbler vælger bureau

    Endnu en virksomhed har valgt Konstellation & Republica som bureau. Det er FDB Møbler, der har haft budgettet i udbud. Selv om brandet er en del af Coop, måtte bureauet kæmpe hårdt om opgaven med Marketsquare og Brandhouse.

    19. september 2017
  • Ny ledelse til Aarhus-bureau

    MediaCom i Aarhus er på plads med en ny ledelse, bestående af tre stærke profiler – herunder en ny Managing Director, der må siges at have gjort lynkarriere på bureauet.

    19. september 2017
  • CP+B opruster i København

    MDC Partners, der bl.a. ejer CP+B, Anomaly, 72andSunny og Forsman & Bodenfors, har købt CP+B Copenhagen, der nu er et af CP+B’s otte globale kontorer. Reklamelegenden Chuck Porter forklarer her hvorfor.

    19. september 2017
  • Kan bloggere drive salg?

    De sidste to år har Maxus MAKER erfaret, at mange af annoncører bruger op imod 20-30 pct. af mediekronerne på sponsorerede blogger- og vlogger-indlæg. Men kan det drive salg og er bloggerne faktisk deres penge værd?

    19. september 2017
  • De 9 vigtigste indtryk fra DMEXCO

    Tre digitale profiler fra Mediabrands, Christian Evendorff, Anders Clausen og Michael Ingemann, deltog i DMEXCO i sidste uge. Her er de ni vigtigste indtryk, de tog med sig hjem fra Köln.

    19. september 2017
  • Autobutler vælger bureau

    Autobutler er i luften med en ny, storstilet kampagne og har valgt et mediebureau, der skal hjælpe med at indfri et ambitiøst vækstmål om 50.000 ny kunder i kampagneperioden.

    18. september 2017
  • BabySam vælger e-partner

    Den absolut største spiller på det danske marked for baby- og børneudstyr, BabySam, har efter en udbudsrunde valgt ny strategisk e-handelspartner.

    18. september 2017
  • Bureau hyrer ny digital direktør

    Marketsquare insisterer på at koble online og offline sammen, ikke mindst inden for retail og shopper marketing, og for at styrke de kompetencer og ledelsen, er Søren Bo Steendahl ansat som digital direktør.

    18. september 2017
  • Awards er ikke så vigtige

    Marketingbranchens mange kreative awards har ikke særlig stor betydning. I hvert fald ikke hvis man spørger de danske bureaudirektører. Det viser en analyse fra MyResearch.

    18. september 2017
  • Sidste pink spritpen er tørret ud

    Nekrolog: Peter Brenøe von Schilling er død. En af landets dygtigste og mest kreative Art Directors er desværre gået bort. Alt for tidligt.

    16. september 2017
  • Vinder far eller mor komm-krigen?

    Følelser driver vore beslutninger. Og de er grundlagt i barndommen. Både virksomheder og politikere kan lære af det.

    15. september 2017
  • JYSK genvælger bureau

    JYSK Nordic har genvalgt det mediabureau, som gennem de seneste tre år har håndteret virksomhedens mediabudget på tværs af 21 markeder i Europa.

    15. september 2017
  • Oste-klassiker får nyt look

    Arlas Riberhus-ost – der som bekendt er ”lidt bedre end andre gode oste” – har fået nyt emballagedesign, der bl.a. skal gøre det nemmere for forbrugerne at navigere mellem de forskellige varianter. Designet er skabt af IDna Group.

    14. september 2017
  • Maersk genvælger bureau

    Med en ny strategi og organisationsstruktur på plads, valgte Maersk for nylig at udskrive en bureaukonkurrence, for at sikre sig den bedste partner fremadrettet. Agenda Group genvandt opgaverne.

    14. september 2017
  • Annoncører efterlyser transparens

    Dansk Annoncørforening står bag en ny analyse, der viser, at 80 pct. af de danske annoncører efterlyser større transparens i medieindkøbet. Dialog er vejen frem, så der inviteres til en paneldebat om problemet.

    13. september 2017
  • Marketingfirma solgt for 100 mio. kr.

    Det danske online-marketingfirma Rebel Penguin, der for ti år siden startede som et CBS-projekt, er blevet solgt for knap 100 mio. kr. til en børsnoteret virksomhed fra Norge.

    13. september 2017
  • Dansk rekord ved Clio Awards

    Fire danske cases napper tilsammen 13 priser ved årets udgave af Clio Awards – populært kaldet The Oscars of Advertising. Den store vinder er &Co, som bl.a. henter tre gange guld for TV 2’s ”All That We Share”.

    12. september 2017