• Rambuk-gevinst forlænger aftale

    Det var færøske får, der vandt Rambuk Grand Prixen, men også Mindshare fik et fornemt skulderklap ud af triumfen i Involverings-kategorien. Royal Unibrew forlænger samarbejdet med mediebureauet, der nu leverer meget mere end medieplaner.

    22. september 2017
  • Testet på børn, indere og fulde folk

    Vil man høre sandheden, skal man lytte til børn og fulde folk, lyder et ordsprog. Kristoffer Gandsager fra CP+B har føjet indere til ligningen, og det er blevet til denne anmeldelse af Dorte Nielsen og Katrine Granholms "Opgavebog for Kreative Tænkere".

    22. september 2017
  • Bureau partner med ny eSport-liga

    Geelmuyden Kiese (GK) har været så dybt involveret i etableringen af en ny national eSport-liga, at samarbejdet nu er blevet et reelt partnerskab. Bureauet står også bag ligaens grafiske logo og identitet.

    22. september 2017
  • Hvad koster en kunde?

    Hvor meget betaler din virksomhed for en ny kunde? Det har man set på hos det digitale bureau Obsidian Digital. Og fundet frem til svar på i flere brancher. Læs med her.

    21. september 2017
  • Annoncører revser mediabureauer

    Danske annoncører er over en bred kam mistroiske over for mediabureauernes beregningsmetoder, og hvad kan der gøres ved dét? Det blev flittigt debatteret ved et arrangement i går, hvor GroupM glimrede ved sit fravær.

    21. september 2017
  • To bureauer fusionerer

    To bureauer, Agenda Group og You Agency, fusionerer. Formelt foregår det ved, at to partnere fra You Agency får aktier i Agenda Group og bliver en del af den nye ledelse. Det nye Agenda Group får en stærkere forretning ved sammenlægningen.

    20. september 2017
  • E-eksporten er alarmerende lav

    Dansk eksport risikerer at miste digitalt fodfæste. Det er konklusionen efter at nye tal fra Danmarks Statistik viser, at en forsvindende lille del af danske virksomheders salg går til eksport via nettet. DI Handel betegner det som ”meget bekymrende”.

    20. september 2017
  • Hello Group i offensiven

    Det er ikke underligt, at vores resultat i år er mindre end sidste år, men alt i alt er vi meget tilfredse med at nå i nærheden af de magiske 50 mio. kr. på toplinjen, og at investeringerne ser ud til at lykkes, siger Lasse Vakgaard.

    19. september 2017
  • FDB Møbler vælger bureau

    Endnu en virksomhed har valgt Konstellation & Republica som bureau. Det er FDB Møbler, der har haft budgettet i udbud. Selv om brandet er en del af Coop, måtte bureauet kæmpe hårdt om opgaven med Marketsquare og Brandhouse.

    19. september 2017
  • Ny ledelse til Aarhus-bureau

    MediaCom i Aarhus er på plads med en ny ledelse, bestående af tre stærke profiler – herunder en ny Managing Director, der må siges at have gjort lynkarriere på bureauet.

    19. september 2017
  • CP+B opruster i København

    MDC Partners, der bl.a. ejer CP+B, Anomaly, 72andSunny og Forsman & Bodenfors, har købt CP+B Copenhagen, der nu er et af CP+B’s otte globale kontorer. Reklamelegenden Chuck Porter forklarer her hvorfor.

    19. september 2017
  • Kan bloggere drive salg?

    De sidste to år har Maxus MAKER erfaret, at mange af annoncører bruger op imod 20-30 pct. af mediekronerne på sponsorerede blogger- og vlogger-indlæg. Men kan det drive salg og er bloggerne faktisk deres penge værd?

    19. september 2017
  • De 9 vigtigste indtryk fra DMEXCO

    Tre digitale profiler fra Mediabrands, Christian Evendorff, Anders Clausen og Michael Ingemann, deltog i DMEXCO i sidste uge. Her er de ni vigtigste indtryk, de tog med sig hjem fra Köln.

    19. september 2017
  • Autobutler vælger bureau

    Autobutler er i luften med en ny, storstilet kampagne og har valgt et mediebureau, der skal hjælpe med at indfri et ambitiøst vækstmål om 50.000 ny kunder i kampagneperioden.

    18. september 2017
  • BabySam vælger e-partner

    Den absolut største spiller på det danske marked for baby- og børneudstyr, BabySam, har efter en udbudsrunde valgt ny strategisk e-handelspartner.

    18. september 2017
  • Bureau hyrer ny digital direktør

    Marketsquare insisterer på at koble online og offline sammen, ikke mindst inden for retail og shopper marketing, og for at styrke de kompetencer og ledelsen, er Søren Bo Steendahl ansat som digital direktør.

    18. september 2017
  • Awards er ikke så vigtige

    Marketingbranchens mange kreative awards har ikke særlig stor betydning. I hvert fald ikke hvis man spørger de danske bureaudirektører. Det viser en analyse fra MyResearch.

    18. september 2017
  • Sidste pink spritpen er tørret ud

    Nekrolog: Peter Brenøe von Schilling er død. En af landets dygtigste og mest kreative Art Directors er desværre gået bort. Alt for tidligt.

    16. september 2017
  • Vinder far eller mor komm-krigen?

    Følelser driver vore beslutninger. Og de er grundlagt i barndommen. Både virksomheder og politikere kan lære af det.

    15. september 2017
  • JYSK genvælger bureau

    JYSK Nordic har genvalgt det mediabureau, som gennem de seneste tre år har håndteret virksomhedens mediabudget på tværs af 21 markeder i Europa.

    15. september 2017