Lørdag 19. april 2014

Søgefelt

Kan reklame forbedre verden?

23. nov 12 Cannes'13 Skrevet af Olga Bastian, kreativ direktør, Liquidminds
0

Den danske reklamebranche lider af mindreværdskomplekser. Og danske reklamefilm stikker ud i et internationalt selskab ved at udtrykke socialrealistiske, dialogbaserede og uglamourøse grundværdier. Men der er håb forude, mener Olga Bastian, kreativ direktør på reklamebureauet Liquidminds. Læs hendes klumme her.

Relaterede artikler

Olga Bastian var jurymedlem i Film-kategorien ved VM i reklame - Cannes Lions Festivalen - i sommer. Hun var her med til at bedømme over 3.000 reklamefilm. Med sig hjem havde hun, ud over en bunke inspiration, også et bud på en ny selvforståelse for reklamebranchen, der gør op med falsk beskedenhed og udsagn som ”det-er-bare-reklame” til skamme. Hun peger på en ny social ansvarlighed der går dybere end traditionel goodvertising. Olga har skrevet dette indlæg på opfordring fra Creative Circle.

Der var en ting der virkelig gik op for mig denne sommer da jeg var i Cannes, og det er i hvor høj grad reklame afspejler den kultur den er skabt i og til.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.