Courses tabs (CT)

  • Værsgo: 13 nye danske løvechancer

    Festen fortsætter i Cannes: Nu med yderligere 13 danske finalepladser fordelt på Digital Craft, Film Craft, Film og Radio. Nye navne er kommet til – og antallet af danske shortlister er nu oppe på imponerende 46 styk.

    22. juni 2017
  • Skal vi snart til at græde? …

    Kun tre sølvløver til danske bureauer i Cannes, fristes vi til at skrive, men det er jo fremragende. 15 løver er det foreløbig blevet til, og en ny fræk dreng i klassen, Another, har været på podiet sammen med the Usual Suspects.

    21. juni 2017
  • Dansk Young Lions-sølv i Cannes

    Fie Lyster og Casper Mandrup fra Zenith, Publicis Media, har netop vundet sølv i Cyber-kategorien ved Young Lions-konkurrencen i Cannes. Opgaven var at skabe en løsning for organisationen RED.

    21. juni 2017
  • Kreative indspark efterlyses

    Creative North inviterer alle med kreativ interesse til at bidrage, når netværket, der skal fremme den nordiske kreativitet, samles i morgen i Cannes. Tilmeld dig her, der er åbent for alle, der ønsker at lære og bidrage.

    21. juni 2017
  • Med udsigt til penge

    Oath er det nye selskab bag AOL og Yahoo, alle tre ejet af Verizon, og ambitionen er gigantisk. Intet mindre end verdens førende brand-platform, lyder løftet fra Tim Armstrong, og han ligner en mand med en oprigtig mission.

    21. juni 2017
  • Endnu fem løver til Danmark

    Efter en forrygende begyndelse har danske bureauer nu vundet 12 løver ved VM for reklame. Tirsdag aften hentede de en guld-, en sølv- og tre bronzeløver ned fra podiet i Cannes. &Co tog igen broderparten.

    20. juni 2017
  • Bureauer fortsætter Cannes-fest

    &Co’s arbejde for momondo og TV 2 hiver igen finalepladser hjem – det samme gør Uncle Greys Cheapflights-case - og nu har to nye bureauer også meldt sig ind i løvekampen.

    20. juni 2017
  • Mere hæder til &Co

    Danske &Co er begyndt godt i Cannes. En guld-, to sølv- og en bronzeløve kan nærmest ikke gøres bedre, og nu er bureauet hædret af Facebook her på Cotes d’Azur. ”To &Co-kampagner har vundet vore hjerter,” lyder det fra Facebook.

    20. juni 2017
  • Liquidminds vinder guld og sølv

    Det er en stor præstation at komme i finalen, men at vinde en guld- og en sølvløve i Cannes er kæmpestort. Men uden en meget modig kunde, Visit Faroe Island, var idéen ikke blevet forløst til statuetter, vurderer Liquidminds.

    19. juni 2017
  • Coop og Netto bør være bange

    Amazons køb af supermarkedskæden Whole Foods får betydning langt udover USA’s grænser, for det kan nemt blive den afgørende faktor i forhold til for alvor at knække koden til gennembruddet for dagligvarehandel på nettet, mener dansk eCommerce-ekspert.

    19. juni 2017
  • To gange dansk guld i Cannes

    Det blev til to fornemme danske guldløver og hele syv løve-statuetter i alt ved Cannes Lions første award-dag. &Co og Liquidminds snuppede en gylden løve hver, mens UncleGrey hentede en sølvløve hjem til skabet. 

    19. juni 2017
  • Danskere udfordrer robotterne

    Er du i Cannes i denne uge, så bør du slå et slag forbi en ganske særlig workshop i Festival-palæet i morgen, tirsdag. Her udfordrer fire danske profiler robotterne på kreativitet - under ledelse af den tidligere Another-partner Casper Willer.

    19. juni 2017
  • Danske bureauer flot med i Cannes

    Halvdelen af kategorierne ved VM i reklame i Cannes har været igennem første jury-runde, og det er blevet til 25 danske shortlister fordelt på fem bureauer. &Co topper listen – med UncleGrey på andenpladsen.

    19. juni 2017
  • McKinsey: Kreativitet skaber resultater

    Debatten om, hvorvidt kreativitet og investeringer i kreativitet inden for marketing, raser i Cannes. Men nu har Cannes-ledelsen fået endnu en tung analyse, der fortæller præcis det, nemlig at det betaler sig at investere i kreativitet. McKinsey er afsenderen.

    19. juni 2017
  • Stærk dansk start i Cannes

    Ni ud af 24 kategorier har været gennem første sortering ved VM i reklame i Cannes, og det er blevet til 22 shortlister til fem danske bureauer - med & Co i en suveræn førerposition.

    18. juni 2017
  • Pharma og Health redder liv…

    Kun to danske indsendelser, og ingen på shortlisterne, udløste derfor ikke danske løver i Pharma og Healthcare. McCann og BBDO fik hver en Grand Prix, og så lidt nudging: Danske selskaber burde være lidt mere offensive her.

    17. juni 2017
  • 273 danske skud i Cannes-bøssen

    Danske bureauer har sendt 273 cases ind til bedømmelse ved Cannes Lions-festivalen, og det er et fremskridt på 61 pct. i forhold til 169 indsendelser i 2016. Mindst otte løve-statuetter bør det udløse.

    16. juni 2017
  • Cannes: Færre brøl, mere bid

    Alle brands, der taler for forandring, udfordrer overforbrug eller på anden vis prøver at gøre en reel forskel, modtage anerkendelse og hyldest. Men de skal gøre en forskel, ikke bare snakke, mener Thomas Kolster.

    15. juni 2017
  • Cannes: Grand Prix til en statue?

    For 30. gang har reklamenetværket Leo Burnett offentliggjort årets Cannes-spådom i form af The Cannes Prediction Reel. I alt 25 favoritter er fremhævet i år – en af dem er noget så usædvanligt som en bronzestatue. 

    14. juni 2017
  • Hvem vinder digitale Cannes-løver?

    Traditionen tro har Kim Jong Andersen, AKA Bamsen, samlet en række digitale projekter, som han forudser vil kunne hjemtage nogle af de eftertragtede løver ved VM i reklame, Cannes Lions, om godt en uges tid.

    12. juni 2017