Så kom shortlisterne i de sidste tre kategorier ved dette års VM i reklame, Cannes Lions - Film Craft, Integrated og Titanium.

Og i Film Craft-kategorien kan vi godt tillade os at kippe med den rød-hvide fane.

Her har en serie på tre film fra sports-brandet Under Armour og instrueret af danske Martin de Thurah nemlig mildest talt skovlet shortlister ind - 15 styk er det blevet til - og de tre af dem direkte i sub-kategorien Direction.

Alle tre film hører til en OL-reklameserie, Rule Yourself, som amerikanske Droga5 er kreativt bureau på.

Filmene - med taglinen It’s what you do in the dark, that puts you in the light - har henholdsvis de amerikanske OL-gymnastikpiger, den hollandske landshold- og Manchester United-spiller Memphis Depay og den amerikanske stjernesvømmer Michael Phelps i hovedrollerne.

En spændende og udfordrende instruktør-opgave, som Martin de Thurah tidligere har fortalt om på markedsforing.dk. 

Hvem vinder kongekategorien?

I de to prestigefulde kategorier Integrated og Titanium - sidstnævnte har danske Per Pedersen i juryen - var der intet dansk at hente. Af den simple årsag, at ingen danske bureauer havde indsendt cases til kategorierne.

Men vi kan konstatere, at vore svenske brødre og søstre fortsætter med at holde den blå/gule fane højt her: Forsman & Bodenfors-casen Slow Down GPS for IF Forsikring er således blandt de 26 finalister i Integrated-kategorien - og blandt de 22 finalister i Titanium-kategorien.

Sverige er endda repræsenteret to gange i Titanum, idet også Ingo Stockholms allerede prisvindende case The Swedish Number er med her.

Hvor mange af de shortlistede værker, der så også kan tage løve-trofæer med hjem, afsløres i morgen aften, når Cannes Lions blænder op for årets sidste sceneshow. 

Indtil da kan du nyde Droga5 og Martin de Thurahs tre Under Armour-film her.

Svømmestjernen Michael Phelps

De amerikanske OL-gymnastikpiger

Manchester United-spilleren Memphis Depay