Alle taler om AI, kunstig intelligens, men hvordan ser det ud på den kreative front? Overtager robotterne også her, eller er der stadig plads til menneskeskabt kreativitet?

Og kan vi bruge co-creation som tilgang til fortsat at løse problemstillinger på en måde som ingen robotter nogensinde vil kunne gøre?

Det er disse - og andre - spørgsmål workshoppen”Co-creating Like No Robot Will Ever Do”, som løber af stabelen i Cannes i morgen, tager fat på.

Deltagerne udfordres til at prøve kræfter med en mere åben tilgang til kreativitet - og speakerne tager bl.a. fat i den særlige menneskelige evne til at samarbejde og stiller spørgsmålet om, hvorvidt netop denne evne er vores vigtigste redskab til stadig at være kreativt relevante ind i fremtiden.

Det er den tidligere Creative Director og partner hos Another, Casper Willer, der er vært og sessionen bliver afholdt i samarbejde med IKEA og AIAIAI, der hver især bringer nogle virkelige problemstillinger til bordet.

Sessionen vil således blive afsluttet med live pitches fra de deltagende.

De øvrige speakere er Morten Kjær, Creative Director for IKEA’s Creative Hub, Frederik Jørgensen CEO & Co-founder AIAIAI samt Peter Michael Willer Creative Director & Co-founder AIAIAI.

Morten Kjær og hans team hos IKEA har senest trukket overskrifter i hele verden for deres morsomme og tankevækkende leg med den klassiske blå Frakta Bag.

AIAIAI har de seneste år været et af de mest prisvindende danske brands med deres innovative tilgang til at skabe og lancere deres høretelefoner, med masser af hæder i både ind- og udland.

Og Casper Willer selv, der tidligere på året sagde farvel til Another og reklamebranchen, er nu partner i Prehype, et såkaldt Venture Development Firm.

Prehype blev startet i New York, tilbage i 2007, af danskeren Henrik Werdelin, og har nu yderligere kontorer i London, Sydney, Detroit og så i København.

Workshoppen kører to gange i løbet af i morgen i Palais des Festivals - fra 13-14.30 og igen fra 15-16.30.