Der er igen i år holdeplads, inspiration og optanknings-muligheder til danskere i Cannes. Og det er igen TV 2, der arrangerer og er værter for det storartede initiativ.

Stedet er La Gold Plage, blot nogle få hundrede meter ”længere ude” af Boulevard de la Croisette, længere ude i forhold til det sted, Dansk Markedsføring indledte traditionen for nogle år siden. I år er Kreativitet & Kommunikation medværter.

TV 2 indledte i går med et party for de unge danske kreative, der jo skal føre branchen videre, når de gamle trækker sig. En smuk gestus for fremtidens kommercielle partnere for TV 2. Men der er også tænkt på de modne gæster.

I dag åbner La Plage Danois så officielt med middag og ”Happy Hour” for at vise, hvordan man kan feste på stranden i Cannes.

Onsdag dukker Susanna Fagring, Client Director hos Forsman & Bodenfors, op for at fortælle om ”SK-II – Marriage market takeover”, der vandt hvad der svarer til en guldløve i Glass-kategorien i går. SK-II fokuserer på ugifte kinesiske kvinder paria-lignende situation.

Her vil også Jakob Stigler være til stede og fortælle om Be On Nordics rolle som seednings-partner på SK-II. Og jurymedlem Lars Larsen vil berette fra de hemmelige lokaler, hvor indsendte cases ender som enten ”dust or stardust”.

Torsdag er det så Jamie Oliver, nej undskyld Jonathan Oliver, Microsofts globale Chief Creative Officer, der fortæller om teknologi og kreativitet, og hvordan de to størrelser bidrager til innovation.

Han har opfundet det, han kalder for ”the Smart Marketing Paradigm” i en digital verden, og som mener vil drive forretning for virksomheder og bureauer.

Så kom forbi, slå ørerne ud og få inspiration fra det, vi i kalder VM i reklame. TV 2 og K&K serverer flittigt for de støvede og tørstige.