Courses tabs (CT)

  • Kæmpesejr for dansk kreativitet

    Aldrig nogensinde har danske bureauer og brands scoret så mange løver ved VM i reklame som i år. ”Vi har over det seneste par år taget et kvantespring fremad”, lyder det fra Creative Circles formand.

    26. juni 2017
  • TV 2: Et kolossalt teamwork

    Mange priser og awards er dejligt, men det er en 18 måneders rejse, der kulminerer nu, siger Jacob Weinreich, marketingchefen, der ser et fantastisk teamwork som hovedårsagen til succesen for "Alt det vi deler".  

    26. juni 2017
  • Historien om fårene fra Færøerne

    De færøske får vandt tre løver ved årets Cannes Lions-festival. Vi har mødt den kreativt og strategisk ansvarlige, Rune Hørslev fra Liquidminds, for at høre om alle stenene på vejen til Cannes.

    25. juni 2017
  • Sådan gik det i Cannes

    2017 blev året med den suverænt største danske løve-høst ved VM i reklame. 22 løver blev det til efter 46 shortlister. &Co fik 11 statuetter med hjem - de sidste 4 i Film-kategorien på festivalens sidste dag - mens Liquidminds debuterede som højdespringer.

    24. juni 2017
  • Online slår offline med et mulehår

    Online markedsføring har de seneste 5-6 år overhalet offline, når vi måler ROI, siger Kristian Dyhr Toft fra Data Intelligence. ”Men offline medier, ikke mindst tv, kan fortsat drive et betydeligt salg samt løfte virksomhedernes brand-KPI’er”.

    23. juni 2017
  • Jubiie: Tre nye danske løver

    På næstsidste dag var fire Cannes-kategorier til bedømmelse, og to danske produktionsselskaber løb med tre løver i Film Craft. New Land vandt en af sølv og en af bronze, mens Bacon vandt en bronzeløve.

    23. juni 2017
  • Ingen DK-shortlister, men…

    Selv på en dag uden danske finalepladser i Titanium og Integrated, er der grund til at kippe med kasketten. Der kommer flere løve-statuetter i dag, men de offentliggøres først senere.

    23. juni 2017
  • Værsgo: 13 nye danske løvechancer

    Festen fortsætter i Cannes: Nu med yderligere 13 danske finalepladser fordelt på Digital Craft, Film Craft, Film og Radio. Nye navne er kommet til – og antallet af danske shortlister er nu oppe på imponerende 46 styk.

    22. juni 2017
  • Skal vi snart til at græde? …

    Kun tre sølvløver til danske bureauer i Cannes, fristes vi til at skrive, men det er jo fremragende. 15 løver er det foreløbig blevet til, og en ny fræk dreng i klassen, Another, har været på podiet sammen med the Usual Suspects.

    21. juni 2017
  • Dansk Young Lions-sølv i Cannes

    Fie Lyster og Casper Mandrup fra Zenith, Publicis Media, har netop vundet sølv i Cyber-kategorien ved Young Lions-konkurrencen i Cannes. Opgaven var at skabe en løsning for organisationen RED.

    21. juni 2017
  • Kreative indspark efterlyses

    Creative North inviterer alle med kreativ interesse til at bidrage, når netværket, der skal fremme den nordiske kreativitet, samles i morgen i Cannes. Tilmeld dig her, der er åbent for alle, der ønsker at lære og bidrage.

    21. juni 2017
  • Med udsigt til penge

    Oath er det nye selskab bag AOL og Yahoo, alle tre ejet af Verizon, og ambitionen er gigantisk. Intet mindre end verdens førende brand-platform, lyder løftet fra Tim Armstrong, og han ligner en mand med en oprigtig mission.

    21. juni 2017
  • Endnu fem løver til Danmark

    Efter en forrygende begyndelse har danske bureauer nu vundet 12 løver ved VM for reklame. Tirsdag aften hentede de en guld-, en sølv- og tre bronzeløver ned fra podiet i Cannes. &Co tog igen broderparten.

    20. juni 2017
  • Bureauer fortsætter Cannes-fest

    &Co’s arbejde for momondo og TV 2 hiver igen finalepladser hjem – det samme gør Uncle Greys Cheapflights-case - og nu har to nye bureauer også meldt sig ind i løvekampen.

    20. juni 2017
  • Mere hæder til &Co

    Danske &Co er begyndt godt i Cannes. En guld-, to sølv- og en bronzeløve kan nærmest ikke gøres bedre, og nu er bureauet hædret af Facebook her på Cotes d’Azur. ”To &Co-kampagner har vundet vore hjerter,” lyder det fra Facebook.

    20. juni 2017
  • Liquidminds vinder guld og sølv

    Det er en stor præstation at komme i finalen, men at vinde en guld- og en sølvløve i Cannes er kæmpestort. Men uden en meget modig kunde, Visit Faroe Island, var idéen ikke blevet forløst til statuetter, vurderer Liquidminds.

    19. juni 2017
  • Coop og Netto bør være bange

    Amazons køb af supermarkedskæden Whole Foods får betydning langt udover USA’s grænser, for det kan nemt blive den afgørende faktor i forhold til for alvor at knække koden til gennembruddet for dagligvarehandel på nettet, mener dansk eCommerce-ekspert.

    19. juni 2017
  • To gange dansk guld i Cannes

    Det blev til to fornemme danske guldløver og hele syv løve-statuetter i alt ved Cannes Lions første award-dag. &Co og Liquidminds snuppede en gylden løve hver, mens UncleGrey hentede en sølvløve hjem til skabet. 

    19. juni 2017
  • Danskere udfordrer robotterne

    Er du i Cannes i denne uge, så bør du slå et slag forbi en ganske særlig workshop i Festival-palæet i morgen, tirsdag. Her udfordrer fire danske profiler robotterne på kreativitet - under ledelse af den tidligere Another-partner Casper Willer.

    19. juni 2017
  • Danske bureauer flot med i Cannes

    Halvdelen af kategorierne ved VM i reklame i Cannes har været igennem første jury-runde, og det er blevet til 25 danske shortlister fordelt på fem bureauer. &Co topper listen – med UncleGrey på andenpladsen.

    19. juni 2017