Courses tabs

Der er ikke noget indhold i denne kategori

Vælg venligst en anden kategori
  • Content ændrer retning

    Med fokus på Entertainment fremfor det slidte ord ”content” tiltrækkes en helt ny kreativ klasse, der er bedre end den, reklameindustrien råder over, mener Jan Godsk. Kommunikationen løftes til glæde for brands.

    07. juli 2016
  • Skal vi ikke vinde i Cannes?

    Man kan ikke vinde, hvis man ikke sender ind, altså deltager, og de færreste sender noget ind, de ikke har gjort sig umage med. Det kan jo lade sig gøre, og svenske Forsman & Bodenfors og Ingo har bevist, at selv om man begynder som små, kan man nå verdenseliten.

    28. juni 2016
  • Cannes 2016 kort og godt

    Danmark hentede samlet set syv løver med hjem fra VM i reklame. Det er ni færre end sidste års 16. Flest løver fik UncleGrey, som løb med tre bronze - men det fineste stykke metal gik til Very, der vandt den første danske guld-løve i fire år.

    27. juni 2016
  • Cannes: Den største idé vandt

    Cannes Lions var kvalitetsmæssigt bedre end sidste år, mener Per Pedersen, Grey Worldwides kreative Chairman. ”Der var en 10-15 cases, der var meget store, og som rakte langt ud over, at de trods alt er kampagner for produkter.”

    25. juni 2016
  • Dansk Grand Prix i Cannes

    Den danske instruktør Martin de Thurah vandt lørdag aften den fineste pris, der overhovedet gives ved VM i reklame i Cannes, en Grand Prix. Prisen faldt i kategorien Film Craft for danskerens instruktion af Under Armour-filmen "Rule Yourself" med svømmestjernen Michael Phelps i hovedrollen.

    25. juni 2016
  • Første danske VM-guld i fire år

    Første gang Very indsendte en case til Cannes Lions, vandt de en guld-løve. Det var for ”The Family” for Ford. UncleGrey og Canon fik bronze i Entertainment for Music. Og så fik Folkekirkens Nødhjælp del i en sølv-løve.

    24. juni 2016
  • Dansker i shortliste-fest

    En filmserie fra sports-brandet Under Armour har her til morgen fået ikke færre end 15 shortlister ved VM i reklame. Instruktøren bag filmene er dansk.

    24. juni 2016
  • Hvad er markedsføring 2016?

    Det er svært at blive klog på, mener Lars Bastholm, eneste dansker med tre Grand Prix-løver ved Cannes Lions. Markedsføring er en cocktail af alt muligt. Innovation, teknologi, kreativitet, marketing-paletten er udvidet enormt.

    24. juni 2016
  • Skilsmisse-case i Cannes-opløb

    Fire nye danske shortlister er på plads: Den ene til et bureau, der har prøvet det mange gange før - og de tre andre fordelt på to bureauer, der er knapt så erfarne i Cannes Lions-sammenhæng.

    23. juni 2016
  • Dansk løve-tørke i Cannes

    Vi fik et kindkys i Cannes, da Legoland Florida fangede en sølvløve i Media, men det svarer til at kysse sin søster. Det er fint nok, men der mangler unægtelig noget. Svenskerne kan til gengæld levere.

    22. juni 2016