Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Purpose inflationen venter forude

    KLUMME: Årets Cannes Lions-festival er slut, og et af de danske jurymedlemmer – en prisvant profil i skikkelse af Vibeke Nannerup fra Liquidminds - leverer her et bud på, hvad der især tegnede 2018. Og hun er ikke i tvivl:  Purpose er kommet for at blive. Men er det for meget?

    06. juli 2018
  • Værsgo: Ni tendenser fra Cannes

    KLUMME: Verdens største kreativitetsfestival er overstået. Og meget veloverstået, vil jeg sige. Fokus er tilbage på idéerne og det kreative håndværk, der kan transformere forretninger, produkter og holdninger. Få ni tendenser fra festivalen her.

    27. juni 2018
  • Dansk touch i Cannes Grand Prix

    I manglen af en ren dansk bureau eller annoncør-Grand Prix, kan vi glæde os over et dansk fingeraftryk på årets Grand Prix for Good, Project Revoice. René Schultz hedder han, og han bor i Sydney, Australien.

    25. juni 2018
  • Cannes Lions 2018: Sådan gik det

    Årets danske høst i Cannes lyder på 20 shortlister og 7 løver: En sølv og seks bronze. Og på festivalens sidste dag dansk guld i Young Lions Film-kategorien. Få overblikket her.

    24. juni 2018
  • Tre nye Cannes-løver til Danmark

    CANNES LIONS 2018: På årets næstsidste Cannes Lions-aften blev antallet af danske løver fordoblet fra tre til seks. Tre bureauer vandt hver sin bronze-løve fordelt på to kategorier. Se også aftenens Grand Prix-vindere her.

    21. juni 2018
  • Kemi-kampagne i Cannes-finale

    CANNES LIONS 2018: Årets sidste shortlister er klar, og det er godt nyt for Robert/Boisen & Like-minded. Bureauets kampagne for Coop, NyKemiLov.nu, er i finalen i den nye kategori Sustainable Development Goals.

    21. juni 2018
  • Endnu to danske løver i Cannes

    Gårsdagens bronze-løve til &Co. fik onsdag aften selskab af endnu to danske løver: En af sølv og en af bronze. De gik til henholdsvis Hjaltelin Stahl for Greenpeace og Very (Very Patchwork) for Volkswagen.

    20. juni 2018
  • Værsgo: 12 nye danske shortlister

    Med publicering af onsdagens shortlister ved årets Cannes Lions-festival fik Danmark hele 12 nye finalepladser – og dermed er vi nu oppe på 19 finalepladser fordelt på seks bureauer.

    20. juni 2018
  • Plastik-ø scorer Cannes Grand Prix

    CANNES LIONS 2018: Fem kategorier udløste tirsdag aften 308 trofæer ved årets Cannes Lions-festival. Se seks cases, der gjorde sig fortjent til den fineste pris: En Grand Prix.

    19. juni 2018
  • Fem danske shortlister i Cannes

    CANNES LIONS 2018: I alt 17 ud af 26 kategorier har offentliggjort shortlister, og tirsdag formiddag gjorde yderligere tre danske bureauer dermed &Co. selskab. Samlet er Danmark nu oppe på syv shortlister.

    19. juni 2018
  • Første danske løve er landet

    CANNES LIONS 2018: To danske shortlister blev vekslet til en enkelt løve, da de første trofæer mandag aften blev uddelt ved dette års udgave af Cannes Lions. 

    18. juni 2018
  • Tynd dansk mandag i Cannes

    I går landede to danske shortlister ved årets Cannes Lions-festival, men de positive takter fadede ud: Juryerne bag de fem kategorier, der publicerede shortlister mandag formiddag, sendte ikke en eneste dansk case videre.

    18. juni 2018
  • Cannes: Første shortlister i hus

    CANNES LIONS 2018: Der er gået hul på shortliste-sluserne ved VM i reklame i Cannes, og allerede nu kan sidste års store vinder & Co. glæde sig over at være sikret foreløbig to finalepladser.

    17. juni 2018
  • Danmark fint med ved Cannes Lions

    CANNES LIONS 2018: En ny award-struktur og et ”nej tak” fra Publicis Group til at deltage i Cannes Lions 2018 har sendt antallet af indsendte cases ned med over 20 procent. Men det kan ikke ses på antallet af danske bidrag. 

    15. juni 2018
  • Her er mindst én Cannes-vinder

    CANNES 2018: Omkring 135 branchefolk har just smugkigget på nogle af de film eller cases, der med stor sandsynlighed kommer til at vinde guldløver eller Grand Prix ved VM i reklame i Cannes i næste uge. Og du kan se dem her.

    13. juni 2018
  • Per P: Her er 100 Cannes-vindere

    En af de mest anerkendte internationale kreative profiler fra Danmark, Per Pedersen, har publiceret sine bud på årets Cannes Lions-vindere. Se hans favoritter her - og ja, der er flere danske cases på listen.

    22. maj 2018
  • Reklame-VM lancerer FN-løver

    Verdens største reklamepris-festival, Cannes Lions, vil uddele 17 nye løver – en for hvert af FN’s Verdensmål. Entry fees i kategorien går til projekter, der støtter målene.

    15. september 2017
  • Husk at æde jeres egen medicin

    FREDAGSFILM: Der er gået purpose og goodvertising i Cannes Lions, men ”der er stadigvæk alt for mange gimmicks og opmærksomhedsskabende kampagner, der bruger et traditionelt afsæt,” mener Thomas Kolster efter VM i reklame. SE MED HER.

    30. juni 2017
  • Kæmpesejr for dansk kreativitet

    Aldrig nogensinde har danske bureauer og brands scoret så mange løver ved VM i reklame som i år. ”Vi har over det seneste par år taget et kvantespring fremad”, lyder det fra Creative Circles formand.

    26. juni 2017
  • TV 2: Et kolossalt teamwork

    Mange priser og awards er dejligt, men det er en 18 måneders rejse, der kulminerer nu, siger Jacob Weinreich, marketingchefen, der ser et fantastisk teamwork som hovedårsagen til succesen for "Alt det vi deler".  

    26. juni 2017