Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Cannes: Første shortlister i hus

    CANNES LIONS 2018: Der er gået hul på shortliste-sluserne ved VM i reklame i Cannes, og allerede nu kan sidste års store vinder & Co. glæde sig over at være sikret foreløbig to finalepladser.

    17. juni 2018
  • Danmark fint med ved Cannes Lions

    En ny award-struktur og et ”nej tak” fra Publicis Group til at deltage i Cannes Lions 2018 har sendt antallet af indsendte cases ned med over 20 procent. Men det kan ikke ses på antallet af danske bidrag. 

    15. juni 2018
  • Her er mindst én Cannes-vinder

    CANNES 2018: Omkring 135 branchefolk har just smugkigget på nogle af de film eller cases, der med stor sandsynlighed kommer til at vinde guldløver eller Grand Prix ved VM i reklame i Cannes i næste uge. Og du kan se dem her.

    13. juni 2018
  • Per P: Her er 100 Cannes-vindere

    En af de mest anerkendte internationale kreative profiler fra Danmark, Per Pedersen, har publiceret sine bud på årets Cannes Lions-vindere. Se hans favoritter her - og ja, der er flere danske cases på listen.

    22. maj 2018
  • Reklame-VM lancerer FN-løver

    Verdens største reklamepris-festival, Cannes Lions, vil uddele 17 nye løver – en for hvert af FN’s Verdensmål. Entry fees i kategorien går til projekter, der støtter målene.

    15. september 2017
  • Husk at æde jeres egen medicin

    FREDAGSFILM: Der er gået purpose og goodvertising i Cannes Lions, men ”der er stadigvæk alt for mange gimmicks og opmærksomhedsskabende kampagner, der bruger et traditionelt afsæt,” mener Thomas Kolster efter VM i reklame. SE MED HER.

    30. juni 2017
  • Kæmpesejr for dansk kreativitet

    Aldrig nogensinde har danske bureauer og brands scoret så mange løver ved VM i reklame som i år. ”Vi har over det seneste par år taget et kvantespring fremad”, lyder det fra Creative Circles formand.

    26. juni 2017
  • TV 2: Et kolossalt teamwork

    Mange priser og awards er dejligt, men det er en 18 måneders rejse, der kulminerer nu, siger Jacob Weinreich, marketingchefen, der ser et fantastisk teamwork som hovedårsagen til succesen for "Alt det vi deler".  

    26. juni 2017
  • Historien om fårene fra Færøerne

    De færøske får vandt tre løver ved årets Cannes Lions-festival. Vi har mødt den kreativt og strategisk ansvarlige, Rune Hørslev fra Liquidminds, for at høre om alle stenene på vejen til Cannes.

    25. juni 2017
  • Sådan gik det i Cannes

    2017 blev året med den suverænt største danske løve-høst ved VM i reklame. 22 løver blev det til efter 46 shortlister. &Co fik 11 statuetter med hjem - de sidste 4 i Film-kategorien på festivalens sidste dag - mens Liquidminds debuterede som højdespringer.

    24. juni 2017
  • Online slår offline med et mulehår

    Online markedsføring har de seneste 5-6 år overhalet offline, når vi måler ROI, siger Kristian Dyhr Toft fra Data Intelligence. ”Men offline medier, ikke mindst tv, kan fortsat drive et betydeligt salg samt løfte virksomhedernes brand-KPI’er”.

    23. juni 2017
  • Jubiie: Tre nye danske løver

    På næstsidste dag var fire Cannes-kategorier til bedømmelse, og to danske produktionsselskaber løb med tre løver i Film Craft. New Land vandt en af sølv og en af bronze, mens Bacon vandt en bronzeløve.

    23. juni 2017
  • Ingen DK-shortlister, men…

    Selv på en dag uden danske finalepladser i Titanium og Integrated, er der grund til at kippe med kasketten. Der kommer flere løve-statuetter i dag, men de offentliggøres først senere.

    23. juni 2017
  • Værsgo: 13 nye danske løvechancer

    Festen fortsætter i Cannes: Nu med yderligere 13 danske finalepladser fordelt på Digital Craft, Film Craft, Film og Radio. Nye navne er kommet til – og antallet af danske shortlister er nu oppe på imponerende 46 styk.

    22. juni 2017
  • Skal vi snart til at græde? …

    Kun tre sølvløver til danske bureauer i Cannes, fristes vi til at skrive, men det er jo fremragende. 15 løver er det foreløbig blevet til, og en ny fræk dreng i klassen, Another, har været på podiet sammen med the Usual Suspects.

    21. juni 2017
  • Dansk Young Lions-sølv i Cannes

    Fie Lyster og Casper Mandrup fra Zenith, Publicis Media, har netop vundet sølv i Cyber-kategorien ved Young Lions-konkurrencen i Cannes. Opgaven var at skabe en løsning for organisationen RED.

    21. juni 2017
  • Kreative indspark efterlyses

    Creative North inviterer alle med kreativ interesse til at bidrage, når netværket, der skal fremme den nordiske kreativitet, samles i morgen i Cannes. Tilmeld dig her, der er åbent for alle, der ønsker at lære og bidrage.

    21. juni 2017
  • Med udsigt til penge

    Oath er det nye selskab bag AOL og Yahoo, alle tre ejet af Verizon, og ambitionen er gigantisk. Intet mindre end verdens førende brand-platform, lyder løftet fra Tim Armstrong, og han ligner en mand med en oprigtig mission.

    21. juni 2017
  • Endnu fem løver til Danmark

    Efter en forrygende begyndelse har danske bureauer nu vundet 12 løver ved VM for reklame. Tirsdag aften hentede de en guld-, en sølv- og tre bronzeløver ned fra podiet i Cannes. &Co tog igen broderparten.

    20. juni 2017
  • Bureauer fortsætter Cannes-fest

    &Co’s arbejde for momondo og TV 2 hiver igen finalepladser hjem – det samme gør Uncle Greys Cheapflights-case - og nu har to nye bureauer også meldt sig ind i løvekampen.

    20. juni 2017