Courses tabs (CT)

  • Fire filmløver til Danmark

    2017 er året med den suverænt største danske løve-høst ved VM i reklame. 23 løver blev det til efter 46 finalenomineringer. &Co fik 12 statuetter med hjem, mens Liquidminds debuterede som højdespringer.

    24. juni 2017
  • Online slår offline med et mulehår

    Online markedsføring har de seneste 5-6 år overhalet offline, når vi måler ROI, siger Kristian Dyhr Toft fra Data Intelligence. ”Men offline medier, ikke mindst tv, kan fortsat drive et betydeligt salg samt løfte virksomhedernes brand-KPI’er”.

    23. juni 2017
  • Jubiie: Tre nye danske løver

    På næstsidste dag var fire Cannes-kategorier til bedømmelse, og to danske produktionsselskaber løb med tre løver i Film Craft. New Land vandt en af sølv og en af bronze, mens Bacon vandt en bronzeløve.

    23. juni 2017
  • Ingen DK-shortlister, men…

    Selv på en dag uden danske finalepladser i Titanium og Integrated, er der grund til at kippe med kasketten. Der kommer flere løve-statuetter i dag, men de offentliggøres først senere.

    23. juni 2017
  • Værsgo: 13 nye danske løvechancer

    Festen fortsætter i Cannes: Nu med yderligere 13 danske finalepladser fordelt på Digital Craft, Film Craft, Film og Radio. Nye navne er kommet til – og antallet af danske shortlister er nu oppe på imponerende 46 styk.

    22. juni 2017
  • Skal vi snart til at græde? …

    Kun tre sølvløver til danske bureauer i Cannes, fristes vi til at skrive, men det er jo fremragende. 15 løver er det foreløbig blevet til, og en ny fræk dreng i klassen, Another, har været på podiet sammen med the Usual Suspects.

    21. juni 2017
  • Dansk Young Lions-sølv i Cannes

    Fie Lyster og Casper Mandrup fra Zenith, Publicis Media, har netop vundet sølv i Cyber-kategorien ved Young Lions-konkurrencen i Cannes. Opgaven var at skabe en løsning for organisationen RED.

    21. juni 2017
  • Kreative indspark efterlyses

    Creative North inviterer alle med kreativ interesse til at bidrage, når netværket, der skal fremme den nordiske kreativitet, samles i morgen i Cannes. Tilmeld dig her, der er åbent for alle, der ønsker at lære og bidrage.

    21. juni 2017
  • Med udsigt til penge

    Oath er det nye selskab bag AOL og Yahoo, alle tre ejet af Verizon, og ambitionen er gigantisk. Intet mindre end verdens førende brand-platform, lyder løftet fra Tim Armstrong, og han ligner en mand med en oprigtig mission.

    21. juni 2017
  • Endnu fem løver til Danmark

    Efter en forrygende begyndelse har danske bureauer nu vundet 12 løver ved VM for reklame. Tirsdag aften hentede de en guld-, en sølv- og tre bronzeløver ned fra podiet i Cannes. &Co tog igen broderparten.

    20. juni 2017
  • Bureauer fortsætter Cannes-fest

    &Co’s arbejde for momondo og TV 2 hiver igen finalepladser hjem – det samme gør Uncle Greys Cheapflights-case - og nu har to nye bureauer også meldt sig ind i løvekampen.

    20. juni 2017
  • Mere hæder til &Co

    Danske &Co er begyndt godt i Cannes. En guld-, to sølv- og en bronzeløve kan nærmest ikke gøres bedre, og nu er bureauet hædret af Facebook her på Cotes d’Azur. ”To &Co-kampagner har vundet vore hjerter,” lyder det fra Facebook.

    20. juni 2017
  • Liquidminds vinder guld og sølv

    Det er en stor præstation at komme i finalen, men at vinde en guld- og en sølvløve i Cannes er kæmpestort. Men uden en meget modig kunde, Visit Faroe Island, var idéen ikke blevet forløst til statuetter, vurderer Liquidminds.

    19. juni 2017
  • Coop og Netto bør være bange

    Amazons køb af supermarkedskæden Whole Foods får betydning langt udover USA’s grænser, for det kan nemt blive den afgørende faktor i forhold til for alvor at knække koden til gennembruddet for dagligvarehandel på nettet, mener dansk eCommerce-ekspert.

    19. juni 2017
  • To gange dansk guld i Cannes

    Det blev til to fornemme danske guldløver og hele syv løve-statuetter i alt ved Cannes Lions første award-dag. &Co og Liquidminds snuppede en gylden løve hver, mens UncleGrey hentede en sølvløve hjem til skabet. 

    19. juni 2017
  • Danskere udfordrer robotterne

    Er du i Cannes i denne uge, så bør du slå et slag forbi en ganske særlig workshop i Festival-palæet i morgen, tirsdag. Her udfordrer fire danske profiler robotterne på kreativitet - under ledelse af den tidligere Another-partner Casper Willer.

    19. juni 2017
  • Danske bureauer flot med i Cannes

    Halvdelen af kategorierne ved VM i reklame i Cannes har været igennem første jury-runde, og det er blevet til 25 danske shortlister fordelt på fem bureauer. &Co topper listen – med UncleGrey på andenpladsen.

    19. juni 2017
  • McKinsey: Kreativitet skaber resultater

    Debatten om, hvorvidt kreativitet og investeringer i kreativitet inden for marketing, raser i Cannes. Men nu har Cannes-ledelsen fået endnu en tung analyse, der fortæller præcis det, nemlig at det betaler sig at investere i kreativitet. McKinsey er afsenderen.

    19. juni 2017
  • Stærk dansk start i Cannes

    Ni ud af 24 kategorier har været gennem første sortering ved VM i reklame i Cannes, og det er blevet til 22 shortlister til fem danske bureauer - med & Co i en suveræn førerposition.

    18. juni 2017
  • Pharma og Health redder liv…

    Kun to danske indsendelser, og ingen på shortlisterne, udløste derfor ikke danske løver i Pharma og Healthcare. McCann og BBDO fik hver en Grand Prix, og så lidt nudging: Danske selskaber burde være lidt mere offensive her.

    17. juni 2017