Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Endnu to danske løver i Cannes

    Gårsdagens bronze-løve til &Co. fik onsdag aften selskab af endnu to danske løver: En af sølv og en af bronze. De gik til henholdsvis Hjaltelin Stahl for Greenpeace og Very (Very Patchwork) for Volkswagen.

    20. juni 2018
  • Værsgo: 12 nye danske shortlister

    Med publicering af onsdagens shortlister ved årets Cannes Lions-festival fik Danmark hele 12 nye finalepladser – og dermed er vi nu oppe på 19 finalepladser fordelt på seks bureauer.

    20. juni 2018
  • Plastik-ø scorer Cannes Grand Prix

    CANNES LIONS 2018: Fem kategorier udløste tirsdag aften 308 trofæer ved årets Cannes Lions-festival. Se seks cases, der gjorde sig fortjent til den fineste pris: En Grand Prix.

    19. juni 2018
  • Fem danske shortlister i Cannes

    CANNES LIONS 2018: I alt 17 ud af 26 kategorier har offentliggjort shortlister, og tirsdag formiddag gjorde yderligere tre danske bureauer dermed &Co. selskab. Samlet er Danmark nu oppe på syv shortlister.

    19. juni 2018
  • Første danske løve er landet

    CANNES LIONS 2018: To danske shortlister blev vekslet til en enkelt løve, da de første trofæer mandag aften blev uddelt ved dette års udgave af Cannes Lions. 

    18. juni 2018
  • Tynd dansk mandag i Cannes

    I går landede to danske shortlister ved årets Cannes Lions-festival, men de positive takter fadede ud: Juryerne bag de fem kategorier, der publicerede shortlister mandag formiddag, sendte ikke en eneste dansk case videre.

    18. juni 2018
  • Cannes: Første shortlister i hus

    CANNES LIONS 2018: Der er gået hul på shortliste-sluserne ved VM i reklame i Cannes, og allerede nu kan sidste års store vinder & Co. glæde sig over at være sikret foreløbig to finalepladser.

    17. juni 2018
  • Danmark fint med ved Cannes Lions

    CANNES LIONS 2018: En ny award-struktur og et ”nej tak” fra Publicis Group til at deltage i Cannes Lions 2018 har sendt antallet af indsendte cases ned med over 20 procent. Men det kan ikke ses på antallet af danske bidrag. 

    15. juni 2018
  • Her er mindst én Cannes-vinder

    CANNES 2018: Omkring 135 branchefolk har just smugkigget på nogle af de film eller cases, der med stor sandsynlighed kommer til at vinde guldløver eller Grand Prix ved VM i reklame i Cannes i næste uge. Og du kan se dem her.

    13. juni 2018
  • Per P: Her er 100 Cannes-vindere

    En af de mest anerkendte internationale kreative profiler fra Danmark, Per Pedersen, har publiceret sine bud på årets Cannes Lions-vindere. Se hans favoritter her - og ja, der er flere danske cases på listen.

    22. maj 2018
  • Reklame-VM lancerer FN-løver

    Verdens største reklamepris-festival, Cannes Lions, vil uddele 17 nye løver – en for hvert af FN’s Verdensmål. Entry fees i kategorien går til projekter, der støtter målene.

    15. september 2017
  • Husk at æde jeres egen medicin

    FREDAGSFILM: Der er gået purpose og goodvertising i Cannes Lions, men ”der er stadigvæk alt for mange gimmicks og opmærksomhedsskabende kampagner, der bruger et traditionelt afsæt,” mener Thomas Kolster efter VM i reklame. SE MED HER.

    30. juni 2017
  • Kæmpesejr for dansk kreativitet

    Aldrig nogensinde har danske bureauer og brands scoret så mange løver ved VM i reklame som i år. ”Vi har over det seneste par år taget et kvantespring fremad”, lyder det fra Creative Circles formand.

    26. juni 2017
  • TV 2: Et kolossalt teamwork

    Mange priser og awards er dejligt, men det er en 18 måneders rejse, der kulminerer nu, siger Jacob Weinreich, marketingchefen, der ser et fantastisk teamwork som hovedårsagen til succesen for "Alt det vi deler".  

    26. juni 2017
  • Historien om fårene fra Færøerne

    De færøske får vandt tre løver ved årets Cannes Lions-festival. Vi har mødt den kreativt og strategisk ansvarlige, Rune Hørslev fra Liquidminds, for at høre om alle stenene på vejen til Cannes.

    25. juni 2017
  • Sådan gik det i Cannes

    2017 blev året med den suverænt største danske løve-høst ved VM i reklame. 22 løver blev det til efter 46 shortlister. &Co fik 11 statuetter med hjem - de sidste 4 i Film-kategorien på festivalens sidste dag - mens Liquidminds debuterede som højdespringer.

    24. juni 2017
  • Online slår offline med et mulehår

    Online markedsføring har de seneste 5-6 år overhalet offline, når vi måler ROI, siger Kristian Dyhr Toft fra Data Intelligence. ”Men offline medier, ikke mindst tv, kan fortsat drive et betydeligt salg samt løfte virksomhedernes brand-KPI’er”.

    23. juni 2017
  • Jubiie: Tre nye danske løver

    På næstsidste dag var fire Cannes-kategorier til bedømmelse, og to danske produktionsselskaber løb med tre løver i Film Craft. New Land vandt en af sølv og en af bronze, mens Bacon vandt en bronzeløve.

    23. juni 2017
  • Ingen DK-shortlister, men…

    Selv på en dag uden danske finalepladser i Titanium og Integrated, er der grund til at kippe med kasketten. Der kommer flere løve-statuetter i dag, men de offentliggøres først senere.

    23. juni 2017
  • Værsgo: 13 nye danske løvechancer

    Festen fortsætter i Cannes: Nu med yderligere 13 danske finalepladser fordelt på Digital Craft, Film Craft, Film og Radio. Nye navne er kommet til – og antallet af danske shortlister er nu oppe på imponerende 46 styk.

    22. juni 2017