Courses tabs (CT)

  • Bureau indleder cloud-offensiv

    Marketingfolket skriger efter agilitet og større uafhængighed af tekniske løsninger, hvilket det digitale bureau Kruso nu tager konsekvensen af og sender flere og flere kunder i skyen.

    16. januar 2018
  • Når produktet ikke længere er nok

    Det er ikke længere nok at have et godt produkt. Du skal opføre dig ordentligt og mere til, hvis du vil have kundernes penge og ikke mindst vinde deres hjerter, lyder budskabet fra dagens klummeskribent.

    12. januar 2018
  • Forbrugere foretrækker websites

    Kundeservice på sociale medier er ikke så vigtigt, mener danske forbrugere. De foretrækker derimod stadig hjemmesider, når de skal finde information om produkter og brands.

    10. januar 2018
  • Øl-brand hitter med abonnementer

    Mikkeller bruger øl-abonnementer og en enkel betalingsløsning som elementer i sin internationale salg og markedsføring. Og det giver tilsyneladende pote for øl-brandet.

    04. januar 2018
  • Arla vil være digital danmarksmester

    Mejerigiganten vil være den førende digitale virksomhed inden for FMCG i Danmark. Det skal en ny tjeneste, produkt-finder, hjælpe til med at realisere. 

    22. december 2017
  • Der er ingen over eller ved siden af kunden...

    Kunden er stadig kongen, og det gælder ikke mindst i dag, hvor en god digital kundeoplevelse kan gøre underværker - eller en dårlig det modsatte - for brands, minder Michael Zink os om i dagens klumme.

    14. december 2017
  • Hvad bliver stort i marketing i 2018?...

    ...spørger Jacques Soelberg fra Salesforce, og kommer med flere gode bud. Og nej, det er ikke kun AI og Machine Learning, der vil trende i 2018, men i lige så høj grad branding, autenticitet og atter en gang smartphonen, spår han.

    08. december 2017
  • Konvolut-gigant satser digitalt

    Den danske børsnoterede virksomhed InterMail fik i sommer ny adm. direktør i skikkelse af den tidligere COO hos BBDO, Anders Ertmann. Hans opgave er at stå i spidsen for en større digital transformation, og den er lige nu i fuld gang.

    29. november 2017
  • De store giver de mindre netbank

    Danske Bank vinder styrkeprøven for netbanker et mulehår foran Nordea. En omfattende test fra UserTribe af yngre kunders brug af netbanker viser desuden, at de mellemstore bankers netbanker falder igennem.

    27. november 2017
  • Kender du dine kunder?

    De sociale medier har givet alle en stemme, og derfor bør virksomheder og brands gøre service- og kundeoplevelsen så god, at der ikke er anledning til negativ omtale. Men hvordan gør man det?

    27. november 2017
  • AI skaber masser af nye job

    Bare rolig. Robotterne kommer ikke til stjæle dit marketingjob. Derimod forventes kunstig intelligens og cloud computing at skabe over tre mio. nye job frem til 2022, lyder spådommen.

    17. november 2017
  • Hvor stærkt er dit site egenligt?

    Siteimprove er i luften med et værktøj, hvor virksomheder kan sammenligne deres digitale tilstedeværelse med konkurrenternes. Håbet er, at det bliver en global standard for ”måling” af websiders effektivitet. 

    14. november 2017
  • Giganter udvider samarbejde

    Google og Salesforce udbygger virksomhedernes mangeårige alliance. Det medfører bl.a., at man nu kan integrere Google Analytics i Salesforce’s marketing software. 

    08. november 2017
  • Er I klar til julehandlen?

    50 pct. af juleshoppingen er allerede overstået den 3. december. Og den er nu on-demand baseret og foregår – ikke mindst på grund af mobilen – hvor vi vil, og når vi vil, viser ny analyse.

    02. november 2017
  • Her er 4 vigtige e-commerce trends

    Endnu mere mobilshopping, mere AI, nye search-paradigmer og robotter, der leverer varer, var de fire nøgletrends, som Ask Ullerup fra IMPACT bed mærke i ved sidste uges store e-commerce konference i København.

    19. oktober 2017
  • Hold op med at tale om kundefokus…

    … og gør i stedet noget ved det, lyder opsangen fra Michael Zink fra Salesforce i denne klumme, hvor han også forklarer, hvorfor kundeservice i dag er marketings meget nære slægtning. 

    18. oktober 2017
  • Rema 1000 vil løfte lokal e-handel

    Rema 1000 lancerede i fjor en deleøkonomisk indkøbstjeneste, app’en Vigo, der har bidt sig fast herhjemme. Nu udvides den med en webshop, og spørgsmålet er, om Rema 1000’s Last Mile-løsning kan booste den lokale e-handel?  

    13. oktober 2017
  • Marketings svar på Uber

    Kombinationen af adgang til brugerprofiler, analysevirksomheder og virksomheder. Det er den simple opskrift på en af New Orleans mest succesfulde startups i Silicon Bayou - et nyt tech vækstcentrum, der rebooter byen efter Katrina-ødelæggelserne i 2005.

    09. oktober 2017
  • Her er månedens medarbejder

    Prisen går til den nye chatbot, der svarer 24/7. Og inden du rynker på næsen, så husk at chatbots og brug af kunstig intelligens er en logisk reaktion og praktisk kommunikationsløsning på behov, vi alle har været med til at skabe.

    09. oktober 2017
  • JYSK skruer op for kunde-servicen

    JYSK investerer massivt i IT. Bl.a. i et nyt globalt kundeservice-system, der allerede har påvirket den danske retailgigants vækstplaner positivt. Ny kampagne skal lokke dygtige IT-folk til.

    04. oktober 2017