Foreningen for Dansk Internet Handel (FDIH) har siden år 2000 kåret Danmarks bedste netbutikker og leverandører.

Og i går skete det igen, da årets E-handelspriser blev uddelt i Tivoli Hotel og Kongres Center, hvor 680 gæster var på plads.

Blandt de 13 vindere af årets priser var der både kendte og nye ansigter:

- E-handelsbranchen buldrer frem, og det skyldes ikke mindst de mange dygtige digitale virksomheder, der viser vejen for resten af Danmark. FDIH er meget glade for at få lov til at hylde alle de dygtige og innovative mennesker, og jeg er især glad for, at vi både kan hylde gamle og nye virksomheder, lyder det fra Niels Ralund, adm. direktør i FDIH, i en pressemeddelelse.

Ny vin på nye flasker?

Aftenens helt store vinder blev en af de relativt nye, Winefamly, der bl.a. har serieiværksætter Morten Strunge og kendis-kok Thomas Herman med i ejerkredsen.

Vinpusherne løb med Guld-prisen og sejr i kategorien ”Bedste B2C-virksomhed med onlineomsætning op til 30 mio. kr.”

- Winefamly mestrer logistikken, involverer brugerne og har leveret imponerende resultater fra dag 1.

- Det er opskriften på en sund forretning, som har internationalt potentiale. De har ikke hældt gammel vin på nye flasker, men derimod skabt innovation i en traditionel branche til gavn for både leverandør, virksomhed og forbrugere, siger Niels Ralund.

Set fra et marketingsynspunkt var de mest interessante kategorier nok bedste digitale kampagne, som Inspiration blev hyldet for skarpt forfulgt af Ejner Hessel og B&O Play.

Brødrene Dahl har Big Data-succes

Derudover gik hæderen som årets bedste Omnichannel-virksomhed til Bolia.com, mens bureauerne Vertica og Magnetix blev hyldet som vinder i kategorien: ”Bedste e-handelscase - webbureau og andre leverandører” med deres arbejde for Brødrene Dahl.

Det skete for næsen af  WakeupData med casen Kaufmann, og Klean med casen Simplygo.

Ifølge juryen er Brødrene Dahl en af de få virksomheder, der formår at bruge Big Data effektivt og strategisk.

- Brødrene Dahl har i samarbejde med Vertica og Magnetix skabt en state of the art kundeoplevelse. De er helt fremme i udviklingsprocessen og bruger nye systemer på en modig, visionær og inspirerende måde, der skaber imponerende resultater i en benhård branche, lyder det bl.a. fra juryen.

Du kan se alle årets vindere her:

Guld-prisen: Winefamly

Årets E-ner: Sinful

Bedste B2C-virksomhed med onlineomsætning op til 30 mio. kr.

3: Toogoodtogo

2: Rito

1: Winefamly

Bedste B2C e-handelsvirksomhed med omsætning over 30 mio. kr.

3: Unisport

2: Bolia.com

1: Skatepro

Bedste B2B e-handelsvirksomhed med omsætning op til 100 mio. kr.

3: AccuRanker

2: Dacapo

1: Ageras

Bedste B2B e-handelsvirksomhed med omsætning over 100 mio. kr.

3: LaserTryk.dk

2: LEGO Systems A/S

1: Brødrene. Dahl

Bedste nye E-handelsvirksomhed

3: Washa

2: Winefamly

1: Barberklingen

Brancheprisen: Fashion

3: American Dream

2: Luksusbaby

1: Rezet Store

Bedste eksportcase:

3: Unisport

2: Skatepro

1: Airtame

Bedste e-handelscase - webbureau og andre leverandører

2: WakeupData med casen Kaufmann

3: Klean med casen Simplygo

1: Vertica og Magnetix for Brdr. Dahl

Bedste Omnichannel-virksomhed

3. Telenor

2. Sportsmaster

1: Bolia.com

Bedste digitale kampagne

3: B&O Play

2: Ejner Hessel

1: Inspiration

Brugernes favorit

3: Shopping Coop

2: Cykelpartner

1: Unisport