De hviler ikke på laurbærrene hos danske Micro Matic, der i dag sidder på 80 procent af verdensmarkedet inden for udstyr til udskænkning af fadøl.

Sidste år blev virksomheden kåret som Entrepreneur of the Year for bl.a. sin evne til innovation og udvikling, men den globale førerposition skal fastholdes, og derfor har Micro Matic nu valgt Hesehus som ny strategisk e-handelspartner.

Opgaven er at skabe en ny global e-handelsløsning til Micro Matic - en løsning, der kan skabe synergier på tværs af landegrænser, lette interne arbejdsgange og ikke mindst sikre et fortsat højt informations- og kundeserviceniveau – opgaver, der i dag bliver ydet på landespecifikke hjemmesider og lokale centre placeret over hele verden.

Men med Hesehus’ softwareplatform Hesehus 6 får Micro Matic et globalt set up med centraliserede data, der sikrer, at kunderne altid bliver mødt af de samme og korrekte informationer, priser etc., og som samtidig giver virksomheden mulighed for at levere et hurtigt og konkurrencedygtigt time-to-market.  

Adm. direktør hos Micro Matic, Søren K. Vilby, siger:

- Micro Matic har en klar mission, og virksomhedens ejere har skabt en solid platform, hvor innovation og udvikling er en del af virksomhedens DNA. Den praktiske innovation, som skaber udvikling i produkter, i salgskanaler eller kundeservice er helt afgørende for, at vi har skabt og kan fastholde en global førerposition.

Micro Matic har i dag omkring 1.500 ansatte på verdensplan. Virksomheden havde sidste år en omsætning på 2,2 mia. kroner og en bundlinje på over 200 mio. kroner.