CRM-leverandøren Salesforce bejler nu endnu mere til købmænd verden over ved at integrere deres Commerce Cloud med Facebook Dynamic Ads.

Integrationen afspejler, at forbrugerne i dag anvender alle kontaktpunkter til at interagere med virksomheder og brands.

De vil have relevant info og tilpassede løsninger, der giver en ensartet, strømlinet kundeoplevelse, og en af de væsentligste måder at sikre relevans er gennem interessebaserede annoncer.

Og her står verdens største sociale medie, Facebook, særdeles stærkt.

Præcise budskaber

Facebook har mere end 1,1 milliard dagligt aktive brugere, der gennem Dynamic Ads kan aktiveres, motiveres og guides tilbage til de enkelte brands webshops.

Facebook Dynamic Ads rammer kunderne baseret på den interesse, de har udvist et givent sted på nettet, i en app eller lignende.

Tanken er at kombinere dette med Salesforce Commerce Cloud, der gør det muligt at udnytte virksomhedens webhandel til at gælde alle kanaler gennem en enkelt central håndteret commerce platform.

Med den nye integration fortsætter Salesforce det tætte samarbejde med Facebook. CRM-selskabet er i forvejen Facebook Marketing Partner inden for bl.a. adtech, Content Marketing og Community Management.