Hvad kan der ske, når en fysiklærer i folkeskolen bliver begejstret for at brygge øl? En hel del, må svaret lyde, når man ser på Mikkeller, som lærerens projekt blev døbt.

På 11 år er iværksætteriet vokset fra at være et ambitiøst mikrobryggeri til et komplet "craft beer" bryggeri, der i dag distribuerer øl til over 50 lande.

Øl-brandet gør dog mere end blot at sælge øl til barer og restauranter, da Mikkeller for længe siden så potentialet inden for B2C e-handel og åbnede sin egen webshop for at markedsføre produkterne.

Ikke blot for at sælge til forbrugere i resten af Europa, men også til fjerne markeder som Japan, USA, Canada og Brasilien.

Øl-abonnenter over hele verden

For nylig introducerede Mikkeller øl-abonnementer. Og for bedre at kunne håndtere deres abonnements-service besluttede Mikkeller, at der var behov for en ny partner, der kunne hjælpe med at etablere og håndtere en platform, der gjorde det nemmere for kunderne at gennemføre deres øl-køb. Her faldt valget på den enkle betalingsplatform Stripe.

- Når man går nye veje, uanset om det er med hensyn til betaling eller en ny øl, er der en risiko for at tingene ikke går helt som man håber og forventer. Det betyder, at man kan miste kunder, siger Frank Borring, der er Mikkeller's ecommerce manager.

- Vi valgte Stripe, fordi det fungerer bedst med vores Shopify integration. Det var super nemt at få sat i værk - nærmest plug and play - og der gik mindre end 24 timer fra vi startede implementeringen til vi gennemførte de første køb og betalinger, fortsætter han.

Udvider i Nordamerika

Mikkeller har siden integrationen af den nye betalingsløsning og abonnementsordningen oplevet en massiv stigning i gennemførte salg på deres webshop.  Derfor bliver Stripe nu også anvendt på hele Mikkellers ecommerce platform.

Aktuelt fokuserer Mikkeller i øvrigt på at udvide på det Nordamerikanske marked og går specielt efter at nå ud til øl-entusisaster i Californien via selskabets eget bryggeri i San Diego.