God marketing handler i 2017 om meget mere end blot god branding og kampagner.

Det handler også om at have – og mestre – de digitale værktøjer, der kan hjælpe marketing med at navigere kunden sikkert gennem kunderejsen og ”aflevere” dem til salg på helt rigtige tidspunkt.

Det gælder også hos Maersk Line, et af verdens største containerrederier med en flåde på over 600 skibe, der årligt transporterer over 12 millioner skibscontainere.

Selskabet opgraderer således nu sin CRM-platform, hvilket netop skal gøre Maersk Line bedre i stand til at levere solide kunderejser på tværs af salg, service og marketing.

Satser på Salesforce

Containerrederiet havde i forvejen en CRM-løsning fra Salesforce, men nu udvides denne til også at omfatte Salesforce Marketing Cloud, Einstein Analytics – en AI-løsning – og Community Cloud.

- Success i en så kompleks og krævende verden som global transport og logistik hviler på evnen til at møde kundernes forventninger hvert eneste skridt på rejsen, lyder det fra Steen Erik Larsen, Senior Director IT hos Maersk Line A/S, i en pressemeddelelse.

- Med Salesforce tager vi hele kunderejsen, fra emne til mulighed til kunde, over på én platform og tilføjer analyse-delen for at opnå en dybere viden, der vil gøre det muligt for os fortsat at møde vores kunders stigende behov, fortsætter han.

Ifølge Cindy Bolt, der er Senior Vice President i Salesforce Industries, Manufacturing & Consumer Goods, så er shippingbranchen utrolig kompleks, og det samme er det at levere de løsninger, der kan sikre sømløse kundeoplevelser globalt.

- Maersk Line tager fat i den udfordring ved at samkøre salg, service og marketing med Salesforce, hvilket vil føre til en mere personlig, 1-til-1 oplevelse på tværs af kundens livscyklus, siger hun.