Om kort tid går en ny marketinguddannelse, Diploma in Relationship Management, i luften herhjemme.

Formålet er at give deltagerne bedre indsigt i moderne relationsmarkedsføring med udgangspunkt i den digitale transformation, der har sendt kommunikative bølgeskvulp gennem marketingbranchen det seneste årti.

Uddannelsen foregår ikke på et abstrakt, teoretisk niveau, men har en langt mere pragmatisk tilgang.

Derfor spiller fx praktisk brug og forståelse af data og analytics, samspil mellem organisation og teknologi samt taktikker som Customer Journey Mapping, Customer Experience og sociale medier og content nøgleroller i den nye uddannelse.

Den er målrettet uddannede marketingprofessionelle med mindst et par års erfaring med marketing, brand eller product management, så niveauet er højt.

Et højt niveau

Uddannelsen består af fire moduler, og man skal bestå de indlagte prøver for at få bevis på sin nye kunnen.

- Man skal deltage i Diploma in Relationship Management, fordi man har et behov for at blive opdateret på, hvad der er vigtigt inden for marketing i dag, lyder det bl.a. fra Thomas Rosenberg, Principal Consultant i PA Consulting Group, som uddyber det i denne video.

Han er blandt underviserne på uddannelsen, og det samme er Lisbeth Chawes, Partner Director i Komfo, der fremhæver, at undervisningen handler om forskellige discipliner.

- Og det er en væsentlig forudsætning for, at man kommer hjem med nogle kompetencer, man kan bringe direkte i spil i de forskellige virksomheder og dermed opnå succes, forklarer hun.

Martin Ottesen, Director of E-commerce hos Metroxpress, er også blandt underviserne, og han slår på tromme for den nye uddannelses praktiske sigte.

- De folk, der står bag uddannelsen, har alle en meget praktisk og pragmatisk tilgang fremfor den modsatte måde, lyder det bl.a. her:

Du kan læse meget mere om den nye uddannelse, og de mange dygtige undervisere, her