Der gik en skælven gennem en del af it-branchen, da amerikanske Salesforce tilbage i 1999 for første gang bød sig til med cloud-baseret software, der understøtter virksomheders kundeservice og kundedialog.

Det bliver også kaldt Customer Relationship Management (CRM).

Siden er det gået slag i slag for Salesforce, der ikke længere er en lille fræk udfordrer, men en af de etablerede spillere på softwaremarkedet med alle de nyeste produkter på hylderne med fx massiv appel til marketingprofessionelle.

Det gælder også herhjemme, hvor Salesforce nu flytter i nye, større lokaler i Hellerup lidt nord for København, da Salesforce på blot to år er vokset ud af deres nuværende faciliteter.

Store ambitioner

Ifølge Michael Zink, Regional Vice President & Country Manager for Salesforce Danmark, har den danske del af forretningen bl.a. bidraget markant til en samlet EMEA-vækst på 27 pct. i tredje kvartal 2016.

- Salesforce Danmark er vokset eksplosivt det sidste år, og vi forventer at væksten fortsætter, siger han og kan fortælle, at Salesforce i dag  kan skrive en række tunge virksomheder i Danmark på kundelisten, herunder Alm. Brand, PostNord, Dagrofa, Ecco og Jysk.

- Vi dækker flere brancher, hvilket viser den fleksibilitet Salesforce har som CRM-, salgs- og styringsløsning i forhold til kunderelationer. Og med vores nye tilføjelse Einstein, der implementerer kunstig intelligens i løsningerne, tror vi fuldt ud på Salesforce i pole position i 2017, lyder den optimistiske slutreplik fra Michael Zink.