• Chatbots kom, men sejrede de også?

    Det er for tidligt at lade maskinerne tage over. Der er simpelthen stadig for mange faldgruber, der skal styres udenom. Derfor får du her 5 gode råd med på vejen, hvis du alligevel går i chatbot-tanker.

    14. september 2017
  • Kunstig intelligens ændrer spillereglerne

    Forbrugerne er positive over for brugen af deres data, hvis blot der er transparens, viser undersøgelse, der også peger på, at brugen af kunstig intelligens (AI) bliver afgørende, hvis kunderne skal fastholdes i en digital tidsalder.

    13. september 2017
  • AI rykker op i hierarkiet

    Hvilke digitale trends står øverst på dagordenen hos salgs- og marketingansvarlige? Det gør naturligvis Mobile og Social, men nu er også AI, kunstig intelligens, at finde i Top 3, og det er der flere gode grunde til.

    05. september 2017
  • Retailere bør opprioritere salgstekster

    Retailere bruger masser af tid på at skabe fed content, såsom blogs og videoer, men de sløser med produktteksterne. Det er en skam, da det ikke blot går ud over salget, men også Google-rangeringen, vurderer Denis Hansen, der her kommer med en stribe gode råd.

    25. august 2017
  • Det handler om digitalisering

    Hvad vil marketers og andre kommercielle kommunikatører investere i? Nye digitale platforme, live video og business intelligence har størst potentiale, lyder det i en ny analyse fra Infomedia

    24. august 2017
  • Billedgenkendelse rykker ind i marketing

    Marketingafdelingerne risikerer at miste væsentlig og afgørende information på de sociale medier, da mange overvågningstjenester ikke fanger postede fotos. Det er nu ved at ændre sig takket være billedgenkendelsesværktøjer.

    22. august 2017
  • Forbrugerne vil genkendes

    Vi vil have skræddersyede tilbud såvel offline som online, men online-købmændene kæmper med at knække koden. Ny undersøgelse viser, at godt 40 pct. af forbrugerne forlader online-butikkerne, fordi der er for meget at vælge imellem.

    22. august 2017
  • Fadøls-konge vælger e-partner

    Danske Micro Matic, der er verdens førende inden for udstyr til fadølsudskænkning, har valgt ny strategisk e-handels-partner.

    09. august 2017
  • Fremtiden er her nu

    Mange virksomheder og butikker har i disse tider næsten udelukkende fokus på deres online-indsats. Men hvorfor dog det, når langt det meste salg stadig sker i fysiske butikker? 

    08. august 2017
  • Danskere vil løfte kundeoplevelsen

    Zendesk er på banen med en ny løsning – skabt i den danske udviklingsafdeling – der ved hjælp af bl.a. machine learning og deep learning skal forbedre virksomhedernes håndtering af kunderelationer.

    23. juni 2017
  • Omnichannel er på alles læber – men…

    …der er mange misforståelser og myter omkring omnichannel. Det er et tegn på, at mange endnu ikke har helt greb om, hvordan ny teknologi påvirker forbrugernes adfærd, mener Julie Fosselius fra Zendesk

    21. juni 2017
  • Er Direct en unik disciplin?

    Direct er næppe en selvstændig disciplin i 2017, fordi dialogmarkedsføring kræver støtte fra et utal af sub-discipliner.

    15. juni 2017
  • Bureau svøber Noa Noa i nye klæ’r

    Tøjbrandet Noa Noa har med hjælp fra bureauet IMPACT fået nye digitale klæder, der skal hjælpe til med at bringe brandet tilbage til sit oprindelige DNA.

    07. juni 2017
  • Det handler jo om mennesker…

    Kunstig intelligens giver masser af nye muligheder, bl.a. på marketingfronten, men teknologi er blot et redskab og ikke et mål i sig selv, minder CEO for dansk softwarehus os om.

    30. maj 2017
  • Kender robotterne dine kunder bedre end du selv gør?

    Der er kolossale fordele ved at bruge kunstig intelligens på den rigtige måde. Ikke mindst marketing får glæde af de nye former for machine learning, mener Daniel Aunvig fra SAS Institute.

    26. maj 2017
  • Svensk hæder til dansk DM-firma

    En dansk DM-virksomhed løb med en af priserne ved Sveriges største prisuddeling for retailbranchen, RetailAwards, for et loyalitetsprogram udviklet til isenkræmmerkæden Cervera.

    23. maj 2017
  • E-handelsprisen'17: Her er vinderne

    Vertica og Magnetix var blandt dem, der kunne juble, da FDIH i går uddelte årets E-handelspriser. Den bedste digitale kampagne blev Inspiration hædret for, mens aftenens helt store vinder blev Winefamly. Se alle vinderne her. 

    19. maj 2017
  • Riv nu de siloer ned...

    Fusionen mellem IT og marketing er i fuld gang, men marketingfolket skal op på hesten, hvis ikke it-folket skal overtage deres opgaver i takt med at krumtappen i den gode kundeoplevelse bliver digital. 

    18. maj 2017
  • Maskiner er menneskets styrke

    Den kunstige intelligens er her. Snart afkodes kreativiteten, og så skal bureauerne finde andre holdepladser. NextM var et festfyrværkeri af inspiration, og vi lader Kristian Bæk-Mikkelsen fra Maxus udlægge nogle af visionerne.

    25. april 2017
  • CMO’en: forsker eller kunstner?

    Større dataindsigt i kunderne er en nødvendighed for marketers, men nye færdigheder, talforståelse og partnere skal ind i ligningen. Der er heldigvis råd at hente for CMO’en, der skal stå for omstillingen.

    21. marts 2017