• AI skaber masser af nye job

    Bare rolig. Robotterne kommer ikke til stjæle dit marketingjob. Derimod forventes kunstig intelligens og cloud computing at skabe over tre mio. nye job frem til 2022, lyder spådommen.

    17. november 2017
  • Hvor stærkt er dit site egenligt?

    Siteimprove er i luften med et værktøj, hvor virksomheder kan sammenligne deres digitale tilstedeværelse med konkurrenternes. Håbet er, at det bliver en global standard for ”måling” af websiders effektivitet. 

    14. november 2017
  • Giganter udvider samarbejde

    Google og Salesforce udbygger virksomhedernes mangeårige alliance. Det medfører bl.a., at man nu kan integrere Google Analytics i Salesforce’s marketing software. 

    08. november 2017
  • Er I klar til julehandlen?

    50 pct. af juleshoppingen er allerede overstået den 3. december. Og den er nu on-demand baseret og foregår – ikke mindst på grund af mobilen – hvor vi vil, og når vi vil, viser ny analyse.

    02. november 2017
  • Her er 4 vigtige e-commerce trends

    Endnu mere mobilshopping, mere AI, nye search-paradigmer og robotter, der leverer varer, var de fire nøgletrends, som Ask Ullerup fra IMPACT bed mærke i ved sidste uges store e-commerce konference i København.

    19. oktober 2017
  • Hold op med at tale om kundefokus…

    … og gør i stedet noget ved det, lyder opsangen fra Michael Zink fra Salesforce i denne klumme, hvor han også forklarer, hvorfor kundeservice i dag er marketings meget nære slægtning. 

    18. oktober 2017
  • Rema 1000 vil løfte lokal e-handel

    Rema 1000 lancerede i fjor en deleøkonomisk indkøbstjeneste, app’en Vigo, der har bidt sig fast herhjemme. Nu udvides den med en webshop, og spørgsmålet er, om Rema 1000’s Last Mile-løsning kan booste den lokale e-handel?  

    13. oktober 2017
  • Marketings svar på Uber

    Kombinationen af adgang til brugerprofiler, analysevirksomheder og virksomheder. Det er den simple opskrift på en af New Orleans mest succesfulde startups i Silicon Bayou - et nyt tech vækstcentrum, der rebooter byen efter Katrina-ødelæggelserne i 2005.

    09. oktober 2017
  • Her er månedens medarbejder

    Prisen går til den nye chatbot, der svarer 24/7. Og inden du rynker på næsen, så husk at chatbots og brug af kunstig intelligens er en logisk reaktion og praktisk kommunikationsløsning på behov, vi alle har været med til at skabe.

    09. oktober 2017
  • JYSK skruer op for kunde-servicen

    JYSK investerer massivt i IT. Bl.a. i et nyt globalt kundeservice-system, der allerede har påvirket den danske retailgigants vækstplaner positivt. Ny kampagne skal lokke dygtige IT-folk til.

    04. oktober 2017
  • Maersk Line sætter kurs mod AI

    Et af verdens største containerrederier, Maersk Line, opgraderer sin CRM-løsning for at styrke kunderejsen på tværs af salg, service og marketing. AI-løsningen Einstein Analytics er en del af setuppet.

    25. september 2017
  • Amazon er en jungle

    For nye brugere er Amazon lidt af en jungle, mens Zalando er logisk og overskuelig som en tysk motorvej. To giganter inden for nethandel mødes i en styrkeprøve, skabt af UserTribe. 

    21. september 2017
  • Chatbots kom, men sejrede de også?

    Det er for tidligt at lade maskinerne tage over. Der er simpelthen stadig for mange faldgruber, der skal styres udenom. Derfor får du her 5 gode råd med på vejen, hvis du alligevel går i chatbot-tanker.

    14. september 2017
  • Kunstig intelligens ændrer spillereglerne

    Forbrugerne er positive over for brugen af deres data, hvis blot der er transparens, viser undersøgelse, der også peger på, at brugen af kunstig intelligens (AI) bliver afgørende, hvis kunderne skal fastholdes i en digital tidsalder.

    13. september 2017
  • AI rykker op i hierarkiet

    Hvilke digitale trends står øverst på dagordenen hos salgs- og marketingansvarlige? Det gør naturligvis Mobile og Social, men nu er også AI, kunstig intelligens, at finde i Top 3, og det er der flere gode grunde til.

    05. september 2017
  • Retailere bør opprioritere salgstekster

    Retailere bruger masser af tid på at skabe fed content, såsom blogs og videoer, men de sløser med produktteksterne. Det er en skam, da det ikke blot går ud over salget, men også Google-rangeringen, vurderer Denis Hansen, der her kommer med en stribe gode råd.

    25. august 2017
  • Det handler om digitalisering

    Hvad vil marketers og andre kommercielle kommunikatører investere i? Nye digitale platforme, live video og business intelligence har størst potentiale, lyder det i en ny analyse fra Infomedia

    24. august 2017
  • Billedgenkendelse rykker ind i marketing

    Marketingafdelingerne risikerer at miste væsentlig og afgørende information på de sociale medier, da mange overvågningstjenester ikke fanger postede fotos. Det er nu ved at ændre sig takket være billedgenkendelsesværktøjer.

    22. august 2017
  • Forbrugerne vil genkendes

    Vi vil have skræddersyede tilbud såvel offline som online, men online-købmændene kæmper med at knække koden. Ny undersøgelse viser, at godt 40 pct. af forbrugerne forlader online-butikkerne, fordi der er for meget at vælge imellem.

    22. august 2017
  • Fadøls-konge vælger e-partner

    Danske Micro Matic, der er verdens førende inden for udstyr til fadølsudskænkning, har valgt ny strategisk e-handels-partner.

    09. august 2017