• Rema 1000 vil løfte lokal e-handel

    Rema 1000 lancerede i fjor en deleøkonomisk indkøbstjeneste, app’en Vigo, der har bidt sig fast herhjemme. Nu udvides den med en webshop, og spørgsmålet er, om Rema 1000’s Last Mile-løsning kan booste den lokale e-handel?  

    13. oktober 2017
  • Marketings svar på Uber

    Kombinationen af adgang til brugerprofiler, analysevirksomheder og virksomheder. Det er den simple opskrift på en af New Orleans mest succesfulde startups i Silicon Bayou - et nyt tech vækstcentrum, der rebooter byen efter Katrina-ødelæggelserne i 2005.

    09. oktober 2017
  • Her er månedens medarbejder

    Prisen går til den nye chatbot, der svarer 24/7. Og inden du rynker på næsen, så husk at chatbots og brug af kunstig intelligens er en logisk reaktion og praktisk kommunikationsløsning på behov, vi alle har været med til at skabe.

    09. oktober 2017
  • JYSK skruer op for kunde-servicen

    JYSK investerer massivt i IT. Bl.a. i et nyt globalt kundeservice-system, der allerede har påvirket den danske retailgigants vækstplaner positivt. Ny kampagne skal lokke dygtige IT-folk til.

    04. oktober 2017
  • Maersk Line sætter kurs mod AI

    Et af verdens største containerrederier, Maersk Line, opgraderer sin CRM-løsning for at styrke kunderejsen på tværs af salg, service og marketing. AI-løsningen Einstein Analytics er en del af setuppet.

    25. september 2017
  • Amazon er en jungle

    For nye brugere er Amazon lidt af en jungle, mens Zalando er logisk og overskuelig som en tysk motorvej. To giganter inden for nethandel mødes i en styrkeprøve, skabt af UserTribe. 

    21. september 2017
  • Chatbots kom, men sejrede de også?

    Det er for tidligt at lade maskinerne tage over. Der er simpelthen stadig for mange faldgruber, der skal styres udenom. Derfor får du her 5 gode råd med på vejen, hvis du alligevel går i chatbot-tanker.

    14. september 2017
  • Kunstig intelligens ændrer spillereglerne

    Forbrugerne er positive over for brugen af deres data, hvis blot der er transparens, viser undersøgelse, der også peger på, at brugen af kunstig intelligens (AI) bliver afgørende, hvis kunderne skal fastholdes i en digital tidsalder.

    13. september 2017
  • AI rykker op i hierarkiet

    Hvilke digitale trends står øverst på dagordenen hos salgs- og marketingansvarlige? Det gør naturligvis Mobile og Social, men nu er også AI, kunstig intelligens, at finde i Top 3, og det er der flere gode grunde til.

    05. september 2017
  • Retailere bør opprioritere salgstekster

    Retailere bruger masser af tid på at skabe fed content, såsom blogs og videoer, men de sløser med produktteksterne. Det er en skam, da det ikke blot går ud over salget, men også Google-rangeringen, vurderer Denis Hansen, der her kommer med en stribe gode råd.

    25. august 2017
  • Det handler om digitalisering

    Hvad vil marketers og andre kommercielle kommunikatører investere i? Nye digitale platforme, live video og business intelligence har størst potentiale, lyder det i en ny analyse fra Infomedia

    24. august 2017
  • Billedgenkendelse rykker ind i marketing

    Marketingafdelingerne risikerer at miste væsentlig og afgørende information på de sociale medier, da mange overvågningstjenester ikke fanger postede fotos. Det er nu ved at ændre sig takket være billedgenkendelsesværktøjer.

    22. august 2017
  • Forbrugerne vil genkendes

    Vi vil have skræddersyede tilbud såvel offline som online, men online-købmændene kæmper med at knække koden. Ny undersøgelse viser, at godt 40 pct. af forbrugerne forlader online-butikkerne, fordi der er for meget at vælge imellem.

    22. august 2017
  • Fadøls-konge vælger e-partner

    Danske Micro Matic, der er verdens førende inden for udstyr til fadølsudskænkning, har valgt ny strategisk e-handels-partner.

    09. august 2017
  • Fremtiden er her nu

    Mange virksomheder og butikker har i disse tider næsten udelukkende fokus på deres online-indsats. Men hvorfor dog det, når langt det meste salg stadig sker i fysiske butikker? 

    08. august 2017
  • Danskere vil løfte kundeoplevelsen

    Zendesk er på banen med en ny løsning – skabt i den danske udviklingsafdeling – der ved hjælp af bl.a. machine learning og deep learning skal forbedre virksomhedernes håndtering af kunderelationer.

    23. juni 2017
  • Omnichannel er på alles læber – men…

    …der er mange misforståelser og myter omkring omnichannel. Det er et tegn på, at mange endnu ikke har helt greb om, hvordan ny teknologi påvirker forbrugernes adfærd, mener Julie Fosselius fra Zendesk

    21. juni 2017
  • Er Direct en unik disciplin?

    Direct er næppe en selvstændig disciplin i 2017, fordi dialogmarkedsføring kræver støtte fra et utal af sub-discipliner.

    15. juni 2017
  • Bureau svøber Noa Noa i nye klæ’r

    Tøjbrandet Noa Noa har med hjælp fra bureauet IMPACT fået nye digitale klæder, der skal hjælpe til med at bringe brandet tilbage til sit oprindelige DNA.

    07. juni 2017
  • Det handler jo om mennesker…

    Kunstig intelligens giver masser af nye muligheder, bl.a. på marketingfronten, men teknologi er blot et redskab og ikke et mål i sig selv, minder CEO for dansk softwarehus os om.

    30. maj 2017