Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Dansk startup får over 8 mio. kr.

    Det danske tech-startup Cobiro tiltrækker dagligt flere hundrede kunder fra hele verden, som ønsker at benytte kunstig intelligens til automatisk opsætning og ikke mindst optimering af Google AdWords. Selskabet har fået godt 30 mio. kr. i alt til global ekspansion.

    11. april 2018
  • Mennesker og teknologi, tak

    Med AI kan vi alle se frem til en langt mere effektiv og dialog-præget fremtid, men det hele starter med tillid, kultur og mennesker, lyder det fra Salesforces danske landechef.

    22. marts 2018
  • Tøjkæde hitter med fysisk webshop

    Tøjeksperten flyttede i fjor webshoppen ind i fire fysiske butikker på touchskærme. Det har været så stort et hit, at de nu implementeres i mere end 80 butikker. Et digitalt bureau assisterer på omnichannel-rejsen.

    07. marts 2018
  • Pæn vækst til digital markedsplads

    DBA.dk havde et stærkt 2017. Annonceindrykningen voksede med 10 pct., og den digitale markedsplads går en endnu lysere fremtid i møde efter massive investeringer i en forbedret kunderejse, mener den danske chef.

    28. februar 2018
  • Hvad er et stærkt marketing-team?

    For 10 år troede de færreste nok, at virksomheder ville have en chief digital officer, en chief communications officer eller en chief customer experience officer. Nu udgør de en væsentlig del af virksomhedernes ledelesesteams.

    28. februar 2018
  • Hæder til dansk fintech-firma

    Danske AltaPay, der leverer internationale betalingsløsninger til brands som TopToy, Whiteaway og Boozt, har vundet prisen for Best Omnichannel Payment Solution Award, der forleden blev uddelt i Berlin.

    26. februar 2018
  • Mellemmænd trumfer brand-sites

    Brands’ egne webshops er ”de nye butiksvinduer”, hvor forbrugere primært suger inspiration til sig, før de klikker sig videre til en digital markedsplads som Amazon og handler, viser ny rapport om e-handel.  

    20. februar 2018
  • Bureau bag Danmarks nye vejrsite

    Et design- og innovationsbureau står bag en ny udgave af et af Danmarks mest besøgte websites, DMI.dk, hvor det skal være enklere at tjekke vejr og vind. Besøg beta-versionen her.    

    13. februar 2018
  • AI: Det er ikke kun for de store

    Marketing Automation og AI er da kun for store virksomheder med mega-budgetter, ikke? Nej, lyder det fra dagens klummeskribent.

    12. februar 2018
  • En kryptisk handel

    Bitcoin er buzzwordet. Men for de fleste danskere har bitcoins været noget, man har læst om i nyhederne. Hvordan er det egentlig at købe én? Markedsføring har taget en styrkeprøve på Bitcoin-oplevelsen.

    06. februar 2018
  • Digital frontløber på rekordtid

    Skoringen brugte tidligere 70 procent af budgettet til offline markedsføring. I dag er det 70 procent online. Marketingchef Mille Toft Schou har ved hjælp af bl.a. kunstig intelligens leveret målbare resultater på kort tid og på alle parametre.

    05. februar 2018
  • Terminator banker ikke på døren

    Bare rolig. Terminator – eller en anden fjendtlig cyborg – kommer aldrig til at banke på døren hjemme hos dig. Så gå AI-fremtiden i møde med åbent sind, lyder det fra dagens klummeskribent.

    19. januar 2018
  • Bureau indleder cloud-offensiv

    Marketingfolket skriger efter agilitet og større uafhængighed af tekniske løsninger, hvilket det digitale bureau Kruso nu tager konsekvensen af og sender flere og flere kunder i skyen.

    16. januar 2018
  • Når produktet ikke længere er nok

    Det er ikke længere nok at have et godt produkt. Du skal opføre dig ordentligt og mere til, hvis du vil have kundernes penge og ikke mindst vinde deres hjerter, lyder budskabet fra dagens klummeskribent.

    12. januar 2018
  • Forbrugere foretrækker websites

    Kundeservice på sociale medier er ikke så vigtigt, mener danske forbrugere. De foretrækker derimod stadig hjemmesider, når de skal finde information om produkter og brands.

    10. januar 2018
  • Øl-brand hitter med abonnementer

    Mikkeller bruger øl-abonnementer og en enkel betalingsløsning som elementer i sin internationale salg og markedsføring. Og det giver tilsyneladende pote for øl-brandet.

    04. januar 2018
  • Arla vil være digital danmarksmester

    Mejerigiganten vil være den førende digitale virksomhed inden for FMCG i Danmark. Det skal en ny tjeneste, produkt-finder, hjælpe til med at realisere. 

    22. december 2017
  • Der er ingen over eller ved siden af kunden...

    Kunden er stadig kongen, og det gælder ikke mindst i dag, hvor en god digital kundeoplevelse kan gøre underværker - eller en dårlig det modsatte - for brands, minder Michael Zink os om i dagens klumme.

    14. december 2017
  • Hvad bliver stort i marketing i 2018?...

    ...spørger Jacques Soelberg fra Salesforce, og kommer med flere gode bud. Og nej, det er ikke kun AI og Machine Learning, der vil trende i 2018, men i lige så høj grad branding, autenticitet og atter en gang smartphonen, spår han.

    08. december 2017
  • Konvolut-gigant satser digitalt

    Den danske børsnoterede virksomhed InterMail fik i sommer ny adm. direktør i skikkelse af den tidligere COO hos BBDO, Anders Ertmann. Hans opgave er at stå i spidsen for en større digital transformation, og den er lige nu i fuld gang.

    29. november 2017