Onsdag 1. oktober 2014

Detailkæmper i kampagnekrig

03. jan 13 Dagens Aviser Skrevet af Børsen
0

Landets største detailhandelskæder skyder det nye år i gang med en benhård pris- og kampagnekrig på dagligvarer.

I går gik Coop i kødet på konkurrenterne med en ny kampagne, hvor koncernens kæde af nærbutikker, Dagli' Brugsen, sænker priserne på i alt 230 varer i sin discountserie X-tra.

Ifølge Coop er initiativet et direkte modtræk til de store discountkæder og supermarkeder.

Det gælder ikke mindst Dansk Supermarkeds kæde Føtex, som i november lancerede kampagnen Prismatch, hvor kunderne loves den samme pris på kendte daglige mærkevarer som i discountbutikkerne.

- Vi er ikke ude på at starte en priskrig, men at fortælle vores kunder, at vi har de samme priser som discountbutikkerne i vores X-tra serie, siger Jesper K. Andersen, salgsdirektør i Coop.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.