I virkeligheden startede det hele efter fodboldlandskampen mellem Danmark og Sverige i Parken sidste sommer.
Episoden på grønsværen med en fuld tilskuer og en vred Christian Poulsen inspirerede den lille amagerkanske virksomhed KathArt Interactive til at udvikle news-gamet ”Fodboldfjolset”.
En intern joke blandt medarbejderne og lidt for sjov - og så alligevel ikke.
− Kunden til opgaven var os selv, så det var ikke noget, vi udviklede for penge. Men det er ingen hemmelighed, at formålet var at øge kendskabet til vores virksomhed og at få nogle af de store forbrugere af news-games i tale. Konkret ville vi rigtig gerne lave nogle spil til DR, men vi havde indtil da haft svært ved at komme ind til de rigtige folk, fortæller idé- og projektdirektør Franz Berliner fra KathArt.
Ind i varmen hos DR kom man, for en af de 250.000 unikke brugere, der efter blot fire dage havde prøvet det lille spil, var tilfældigvis dr.dk’s spilredaktør.
Læs hele historien i Markedsføring 19-08, der udkommer tirsdag den 4. november.