Et halvt års spændt venten er nu overstået. Danske Spil har sat navne på de fire bureauer, der fremover skal markedsføre koncernens spil. BBDO er eneste gamle samarbejdspartner. Bureauet fortsætter med vidensspillene Tips/Oddset. DDB vandt delbudgettet for Lotto/Joker. Bates gjorde det bedst i konkurrencen om delbudgettet for skrabespil, mens Sunrise fremover har ”andre talspil” som bl.a. Keno og Bingo.Delbudgetterne på i alt 35 mio. kr. har været udbudt efter EU's nye udbudsregler. De trådte i kraft 1. januar 2006, så det var første gang for både de konkurrerende bureauer og Danske Spil. Udbudsreglerne har ifølge marketingdirektør Klaus Lohse betydet mere bureaukrati og stivere processer end tidligere. Men Danske Spil har lært meget, så det bliver langt nemmere næste gang, mener han.– Det har dog også medført meget mere åbenhed om hele processen. Eksempelvis skulle alle spørgsmål, der blev stillet efter afleveringsfristen, besvares som CC til samtlige konkurrenter, siger Klaus Lohse.sd