Som en del af MTV's bestræbelser på at promovere sikker sex, lancerede Grey Worlwide Düsseldorf for nylig en kampagne, der kommunikerede budskabet til den unge målgruppe. Og i stedet for at bruge den løftede pegefinger, så blev kommunikationen en del mere munter. Ligesom kanalen opfatter sig selv.
Løsningen var en serie af comic strips, der med en god portion humor husker unge mennesker på, at sex ikke er et uheld. Derfor bør de smide undskyldningerne i skraldespanden, og sætte et kondom på kronjuvelen i stedet.
Kampagnen blev indledt i forskellige magasiner i Schweiz, bl.a. Vice, hvorerfter printannoncerne blev sendt rundt over nettet, hvor de bogstavelig talt spredte sig til tusindvis af blogs og hjemmesider rundt omkring i verden.  Blandt andet publicerede Glamour.com kampagnen i deres "Sex and Relationship" sektion. Magasinet har over 1,4 millioner kvindelige læsere alene i USA.
Senest blev kampagnen kåret til bedste printannonce i marts på sitet ”Ads of the World” og samtidigt valgt til ”Act Responsible” udstillingen ved sommerens Cannes Lions.    
Kampagnen er udviklet af den danske copywriter Janus Hansen og den schweiziske AD’er Reto Oetterli. Begge er nylige graduates fra Miami Ad School Europe, og blev hentet til Grey Düsseldorf af tyske Moritz Grub og danske Regner Lotz, hvis job har bestået i at hæve niveauet i den tyske maskine. Det er Grub og Lotz, der er udset til at fylde skoene efter Per Pedersen flyttede teltpælene til New York.
Enheden har arbejdet på en række forskellige Grey kunder, og har senest hjulpet bureauet fra en kedelig 11. plads til en 3. plads i Grey Worldwide’s interne hierarki, kun overgået af kontorerne i London og New York.
Se et par af de underholdende tegneserier fra kampagnen 
her.