Onsdag 1. juni 2016

Ad blocking er en gave

08. jan 16 Digitalt Skrevet af Tobias Høgsberg, Client Service Director hos Advance A/S
1

Den kreative branche bør ikke se ad blocking som en trussel, men som en gave. For har man evnerne, er det nye medielandskab en kreativ legeplads af muligheder for at sammentænke medie og idé.

KLUMME: Adam Kleinberg postede tidligere på ugen et indlæg på AdAge under titlen "Why Ad Tech Is the Worst Thing That Ever Happened to Advertising”.

Indlægget beskriver udfordringerne ved reklameteknologi og det vilde vesten, som datadrevet bannerannoncering, click-bait annoncer og til dels native advertising har udviklet sig til at være.

Kleinberg anerkender fuldt ud mulighederne i databrugen, men sammenligner det samtidig på amerikansk manér med det at bære våben: Gode til at forsvare dit hjem og gå på jagt med, men livsfarlige i hænderne på de forkerte.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.