Fredag 24. oktober 2014

Big Data booster softwarefirma

11. feb 13 Digitalt Skrevet af Christian W. Larsen
1

Det er ikke varm luft, når virksomhederne taler om øget kundefokus. Det er Big Business, både for virksomhederne og talknuserne i SAS Institute.

Big Data-analytics giver SAS Institute det bedste årsresultat nogensinde.

Globalt voksede omsætningen 5,4 pct. og i Norden 6,3 pct. i forhold til året før. I den danske del af forretningen er salget af Integrated Marketing Management-løsninger mere end fordoblet. Selve væksten fortolker SAS Institute som resultatet af et pletskud, hvor virksomhederne øgede fokus på kunderne smelter sammen med brugen af den viden, der udspringer af Big Data.

For 36. år i træk vokser analytics-giganten, og sidste års omsætning landede på 16,1 mia. kr. Det har fx fået analysehuset Forrester til at kalde virksomheden for et ”Big Data Analytics Powerhouse.”

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.