Lørdag 20. september 2014

Gebisser er aktive på nettet

03. jan 13 Digitalt Skrevet af Christian W. Larsen
0

Det er en myte, at kun de unge er aktive i cyberspace. Den rigtige video placeret på de rette steder engagerer mange ældre på nettet, og goviral og Atout France ramte plet hen over efteråret.

De 50+ årige bruger flest penge på nettet. Sådan lyder konklusionen fra en e-handelsanalyse udarbejdet af FDIH i 2011. Alligevel oplever online video distributøren, goviral, at de fleste kampager online henvender sig til en yngre målgruppe:

– Omkring 80% af de kampagner, vi kører i Norden er henvendt de 25-50-årige, siger Nordisk Managing Director Jakob Stigler. Ifølge ham hænger tendensen sammen med, at mange annoncører betragter den ældre målgruppe som værende vanskelig at engagere på nettet.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.