Fredag 19. december 2014

Sløve webshops skader brandet

29. nov 12 Digitalt Skrevet af Jakob M. Larsen
0

To ud af tre opfatter et brand mere negativt, hvis netbutikken er for langsom, og det kan blive dyrt, eftersom europæerne i gennemsnit bruger 42 minutter om dagen på at shoppe online op til jul.

I supermarkedet åbner de (nogle gange) en ekstra kasse, når køen bliver for lang, men online er der ikke andet for kunderne at gøre end at væbne sig med tålmodighed. Og det skader brandet.

To ud af tre europæere opfatter nemlig et brand mere negativt, hvis netbutikken er for langsom. Det viser en ny undersøgelse af europæernes juleshoppevaner, som OnePoll har lavet for Riverbed Technology.

2.700 respondenter fra Frankrig, Tyskland og England har svaret på, hvordan de har tænkt sig at købe deres julegaver i år.

Og der er måske god grund til at tage brugernes hårde dom alvorligt, for undersøgelsen viser også, at 45 procent af de adspurgte har tænkt sig at bruge endnu mere tid på juleonline-shopping i år, end de gjorde sidste år.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.