Torsdag 27. november 2014

Softwarekæmpe køber netværk

02. jan 13 Digitalt Skrevet af Lars Hedegaard Pedersen
0

Adobe køber Behance og forsøger dermed at manifestere dets position blandt mere end en million kreative medlemmer. Planen er, at det kreative netværks features skal integreres i Adobes “kreative sky”.

Tæt op til jul forærede Adobe i næsten ubemærkethed sig selv en julegave, da softwaregiganten købte Behance, som angiveligt er verdens største sociale netværk for kreative med over én million medlemmer.

- Da vi lancerede Creative Cloud sidst på året, annoncerede vi også, at vi ville komme med nye tiltag til medlemmerne. Først lancerede vi nye synkroniserings- og publiceringstjenester, og nu annoncerer vi opkøbet af Behance, der kommer til at spille en nøglerolle i udviklingen af Creative Cloud og gøre det nemmere for kreative at samarbejde og synliggøre deres arbejde, fortæller Mariah Andén, som er marketingansvarlig for Digital Media hos Adobe i Norden.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.