I foråret havde Zupa Recommended stor succes med sit nystartede talentforløb, - ”GNOM by Zupa Recommended”.
Et nyt hold GNOM’er startede i efteråret 2011, og tre af de
unge har gjort det så godt gennem uddannelsesforløbet,
at de nu får tilbudt fuldtidsjob.
Første opgave: En global kampagne, som de selv har udtænkt. 
Den nye kunde er Professionshøjskolen Metropol, hvor man blev så imponeret
over de unges arbejde i talent-skoleperioden, at der nu er købt ind til en ”rigtig” opgave. Bl.a. med tre af GNOM’erne – nu fastansatte – som en del af teamet.
- Metropol har købt ind til en kampagne, som netop er selvstændig tænkt og opstartet af GNOM’erne i talentforløbet.  Ideen er overordnet at tiltrække flere studerende uden for EU til Metropols internationale uddannelser. Derfor er det faktisk en kampagne med globalt sigte, fortæller Christian Mouroux, der er programleder for GNOM-forløbet.
Engagement uden forbehold
De tre nye GNOM’er, der nu bliver fuldblods Zupa Recommended-medarbejdere, er mellem 21 og 25 år. De indgår i et tværfagligt team, hvor de alle tre både er kreative og strategiske – og hvor de deler ansvaret for udviklingen og eksekveringen af Metropols kampagne.
- Det mest slående jeg oplever ved vores GNOM’er, er det store engagement og troen på, at alt er muligt, og det, tror jeg, ikke blot er et kendetegn ved vores GNOMer, det tror jeg faktisk er en tilgang til verden, som rigtig mange unge har, siger Jørgen Blauert, adm. direktør i Zupa Recommended og ”rektor” for GNOM uddannelsen, og tilføjer:
- Derfor er det så forbistret ærgerligt, at vi rundt om på virksomhederne ikke byder dem indenfor. Ikke kun for deres skyld, men så sandelig også for vores egen. For det er netop i kraft af den uforbeholdne tilgang til verden, at der opstår nye måder at anskue den på, og det tror jeg rigtig mange virksomheder vil kunne nyde godt af, siger han.
Med sig får de unge GNOM’er naturligvis al den sparring, de har brug for, fra bureauets erfarne kræfter, hvilket i øvrigt er kendetegnende for hele forløbet.
- Vi skal sikre, at de lykkes, og det gør vi ved at være omkring dem og på den ene side udfordre dem og på den anden side lade dem løbe ad de veje, som de ser som de mest farbare. Det er en sund proces for både erfarne og uerfarne kræfter, siger Jørgen Blauert.
Nyt hold er klar
Succesen med talentforløbet betyder, at Zupa Recommended igen starter et nyt hold op fra 1. februar.
Der bliver tale om det tredje i rækken, og allerede nu kan programleder Christian Mouroux melde om stor interesse fra kunder, der har konkrete opgaver, som de gerne vil have GNOM’ernes bud på.
Det nye hold består af:
Helle Heiselberg, 27 år,
Master in Corporate Communication, Aarhus School of Business
Alexandra Balshøj, 26 år,
Kandidatuddannelsen i Oplevelsesøkonomi, Aarhus Universitet
Søren Jepsen, 23 år,
Den Skandinaviske Design Højskole og Kreativ Basis, Mediehøjskolen
Rikke Landler, 23 år,
Kreativ Basis, Mediehøjskolen
Kasper Gross-Nielsen, 24 år,
Bachelor i Informationsvidenskab, Aarhus Universitet og Journalistisk Formidling, Journalisthøjskolen
Og de kan følges på henholdsvis:

Facebook,
blog og
Twitter.