Mandag 31. august 2015
  • 28. aug 15 International

    CMO’erne vinder terræn

    CMO’erne erobrer roller i virksomhederne. De dækker marketing, it og skal supportere hele forretningen, hvis de da ikke vil køres ud på et sidespor, viser en ny analyse fra IBM. 57 pct. af CMO’erne fortæller, deres budgetter stiger markant.

    læs mere
  • 28. aug 15 International

    Video killed...creativity?

    FREDAGSFILM: En aktuel fransk McDonald’s reklamefilm erstatter de medvirkendes hoveder med ”emoticons”. Den idé fik et boliviansk teleselskab, Tigo, også - i marts. Og Movistar sandelig allerede i 2013. Se alle tre film her.

    læs mere
  • 27. aug 15 International

    Burger King driller McDonald's

    Generøsitet og troværdighed er kernen i omdømmet, og det har Burger King udnyttet for at tirre McDonald’s. McD hoppede direkte i fælden og sagde pænt ”nej tak”.

    læs mere
  • 20. aug 15 International

    Sælger sex alligevel ikke?

    Det har til alle tider været et mantra i marketingverdenen, at ”sex sælger”, men nu viser en ny analyse, at det ikke passer. Der kan man bare se.

    læs mere
  • 19. aug 15 International

    Reklame-klø til Honda-film

    En reklamefilm fra Honda har fået en næse og et forbud på nakken på den anden side af kanalen, fordi den angiveligt opfordrer til at køre hurtigt og uansvarligt. Vrøvl, siger Honda, som nu ikke længere må vise reklamen.

    læs mere
  • 17. aug 15 International

    Adidas rykker på aktivering

    Det store sportsbrand går til markedet med en offensiv bygget over de sponserede klubbers kollektive styrke. Fansene skal vindes over. ”Det giver god mening,” siger sponsorekspert Keld Strudahl.

    læs mere

Sider