Torsdag 18. december 2014

Adspend stiger i 2013

02. jan 13 International Skrevet af Christian W. Larsen
0

På makroniveau ser 2013 ikke ud til at blive den katastrofe, pessimisterne spåede i sidste halvår af 2012. Den globale adspend vokser på alle markeder frem mod 2016.

Her på sitet leder vi efter gode varsler. For virksomheder, for bureauer og for samfundet. Sagen er jo den, at den ene ”ekspert” efter den anden har talt økonomien ned i 2012, men hvor de fleste ”eksperter” reelt har leveret et partsindlæg for banker og kreditinstitutioner, der jo ikke er vilde med at låne penge ud.

Nytårsaftensdag kunne man læse på eMarketer, der i denne prognose ikke kun taler om nettet, at adspend worldwide steg med 5,4% i 2012, og at den vækst vil fortsætte de næste fire år, så den globale kommercielle kommunikation i 2016 runder 628 mia. dollar (3.500 mia. kr.).

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.