Torsdag 31. juli 2014

Magasiner leverer ROI

19. nov 12 International Skrevet af Christian W. Larsen
0

I et nyt studie fortæller mediebureauet Mindshare, at magasiner undervurderes i den kommercielle kommunikation. Ved rigtige valg af magasiner er ROI meget større end i tv, online og dagblade.

Det er nok et partindlæg i diskussionen om virksomheders medievalg, men ikke desto mindre et interessant partsindlæg. Og det er britiske PPA (Professional Publishers Association), der har bedt Mindshare analysere værdien af annoncering i magasiner.

Det korte svar er, at hvis man trækker magasiner ud af print-gruppen som helhed, skaber den velvalgte magasin-annoncering en betydeligt højere gennemsnitlig ROI end tv, aviser og online-medier.

Mindshare kalder studiet for ”Maganomics”, og til den økonometriske analyse er udvalgt 77 magasin-kampagner med et spend på mere end 50 mio. kr. Studiet ser på både det direkte salg og kampagnens evne til at skabe brand-loyalitet hos forbrugerne.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.