Torsdag 24. juli 2014

Saatchi-chef: Marketing er død

02. maj 12 International Skrevet af Jakob M. Larsen
9

Den øverste topchef for et af verdens største reklamebureauer, Kevin Roberts, CEO i Saatchi & Saatchi, erklærer marketing for død. Det samme gælder strategi, ledelse og ”De Store Ideer”. Opgaven er i dag at skabe bevægelser, lyder det.

Kevin Roberts er topchef i et af verdens største reklamebureauer, Saatchi & Saatchi, og så er han lidt af en provokatør.

Alligevel gibbede det sikkert i flere af de jakke-og-slips-klædte tilhørere, der var stimlet sammen for at lytte til Saatchi-bossens visdomsord ved en event for erhvervsledere af den helt tunge slags i London ved navn ”IoD’s Annual Convention” i forrige uge.

Her gik Kevin Roberts til angreb på det, han betegner som en sindssyg verden, hvor ikke blot marketing, men også strategi, ledelse og ”De Store Ideer” er stendøde. Ordene faldt i et indlæg, som han holdt umiddelbart efter, at Englands vicestatsminister Nick Clegg havde underholdt jakkesættene.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.