Der er langt mellem de unge danskere, der kan prale af en økonomi helt uden slinger i valsen. 
 
Det sætter Penge- og Pensionspanelet fokus på med Facebook-siden På Røven, hvor målgruppens (de 18 til 25-årige) daglige økonomiske problemstillinger og overvejelser tages under kærlig behandling. 
 
Det sker vel at mærke uden løftede pegefingre, da Penge- og Pensionspanelet i stedet har skabt indhold, der skal være såvel sjovt som indsigtsfuldt. Og ikke mindst indhold, som de unge kan nikke genkendende til.  
 
Det har resulteret i 19 contentfilm, hvor tre forskellige ungepaneler taler om deres forhold til privatøkonomi. Dermed giver de indirekte råd og værktøjer til styring af deres privatøkonomi.
 

En svær målgruppe at få i tale

Det sker på en uforpligtende og involverende måde, lyder det fra Mia Amalie Mai Nielsen, Social Business Consultant i Sunrise, der er bureauet bag filmene. 

- Filmcontent er en integreret del af vores brugeroplevelse på de sociale medier. Dette skyldes, at film er vedkommende og derved en effektiv måde at kommunikere på, siger hun.  
 
- Vi har fokuseret på at udvikle contentfilm på de sociale mediers præmisser, always-mobile – og som ikke mindst er relevante og interessante for målgruppen – om end vi ved, at aldersgruppen 18 til 25-årige er en svær målgruppe at få i tale.  
 
- Vi ser frem til at følge udrulningen af de forskellige contentfilm henover året, hvor vores primære KPI’er går på, hvor meget de ser og engagerer sig i filmene, da det både indikerer interesse og relevans, slutter Mia Amalie Mai Nielsen. 
 
Contentfilmene vil blive postet løbende i 2018. Du kan dog allerede nu se en af de første film her: