Søndag 26. oktober 2014

2 siders omtale = 1 annonce

05. nov 12 Kampagner Skrevet af Jakob M. Larsen
0

PEJ gruppen er på vej i luften med et gratis modemagasin, hvor annoncører køber sig til "redaktionel" omtale.

Pej gruppen lancerer i det nye år et gratis modemagasin, der sendes ud i hele Norden.

Du skal nok ikke forvente, at magasinet er fyldt med kritiske artikler om alt det, der rører sig i den vidtforgrenede milliardforretning, som den danske modebranche er.

For gratis er naturligvis ikke gratis.

Der er således tale om et ”promotional magazine” eller ”advertorial magazine”, hvor annoncører samtidig med annoncekøb sikrer sig omtale i magasinet. Og den slags kommercielle påhit kan naturligvis give enhver journalist kuldegysninger, men skepsissen fylder meget lidt, da Markedsføring taler med Pej gruppen.

Forfriskende nok er intet pakket ind i termer som ”redaktionel frihed” eller ”økonomisk uafhængighed”. Tværtimod spiller Pej gruppen med åbne kort.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.