Lørdag 29. november 2014

60 danske bidrag til Eurobest

27. nov 12 Kampagner Skrevet af Jakob M. Larsen
0

Danske bureauer har været lidt flittigere end i fjor med at sende arbejder ind til Eurobest-festivalen, men vi halter stadig langt efter vores nordiske brødre.

Reklamefestivalen Eurobest, som af nogle kaldes EM i reklame, tiltrækker ikke den store opmærksomhed blandt danske bureauer.

I hvert fald ikke, hvis man sammenligner med vores nordiske brødre.

I år har 60 danske arbejder meldt sig til konkurrencen, hvilket er markant færre end særligt Sverige (463) og Norge (188).  Finland (74) er vi (næsten) på niveau med.

Alligevel er det fremgang  i forhold til i fjor, hvor 52 danske bidrag deltog i konkurrencen.

De danske bureuaer er mest interesserede i film- og printkategorierne.

De danske bidrag fordeler sig på kategorier som følger – med sidste års bidrag i parentes:

 

Film 17 (22)

Print 12 (6)

Outdoor 2 (6)

Interactive 11 (4)

Direct 0 (2)

Media 6 (0)

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.