Rigtigt mange bed mærke i Adobes kampagne ’The Hovering Art Director”, der gjorde stygt grin med klichéen på bureauernes krævende Art Director, hvilket var en slet skjult reklame for selskabets egne tjenester.

Nu har it-selskabet taget skridtet endnu videre og lanceret den kække Art Director som talende actionfigur.

Art Director-figuren har naturligvis altid en kommentar til det grafiske arbejde, men det mest overbevisende ved dukken er, at (selvom) den kun kan sige 18 sætninger, så falder den perfekt ind i rollen takket være de obligatoriske geometriske tatoveringer, limited edition-sneakers, stramme bukser og en notesbog fyldt med prisvindende ideer.

Mindst lige så interessant er det, at en af de kreative hjerner bag kampagnen er danske Niklas Kristensen, der er senior creative hos det hollandske bureau bag indsatsen, ACHTUNG! Mcgarrybowen.

Han har tidligere huseret hos Robert/Boisen & Like-minded, Wieden + Kennedy og Sid Lee.

- Art Directors stiller af og til nogle næsten umulige krav, siger Klara Lundquist, nordisk marketingchef for Adobe Creative Cloud Enterprise.

- Men ved at bruge integrationen mellem Adobe Stock og Adobe Creative Cloud er designeren i stand til at komme frem til et vellykket, færdigt produkt på trods af udfordrende forespørgsler oppefra, fortsætter hun.

Vind en actionfigur til kontoret

det tilknyttede kampagnesite kan man deltage i konkurrencen om at vinde sin helt egen actionfigur.

For at deltage skal man indsende sit eget bud på den mest irriterende sætning, en Art Director kan sige (på engelsk, naturligvis).

Nogle af de sætninger, der er blevet indsendt indtil videre, er: ”It’s not finished yet, is it?“, “I like it, I don’t love it” og ”Just make it pop…”.  

Actionfiguren er iøvrigt formgivet og designet af det engelske designstudio YumYum og har indbyggede højttalere og sensorer.  

Læs mere om actionfiguren og deltag i konkurrencen her