Arla-brandet Cheasy er endnu engang lykkedes med at skabe opmærksomhed omkring brandet via et influencer-samarbejde.

I foråret var det aktiviteten Cheasy Bootcamp, der med udgangspunkt i platformen ”Vær God Ved Dig Selv”, sikrede brandet en solid succes, og nu viser nye tal, at også den seneste influencer-aktivitet har givet fine resultater.

Det drejer sig om en webisode-serie, skabt i samarbejde med den unge youtuber Rasmus Noah, som i en række afsnit tog ud og besøgte en række unge kvinder for at finde ud af, hvad #VærGodVedDigSelv betyder for dem.

Ideen var at skabe indhold, der engagerede Cheasys målgruppe: De unge kvinder. Og det lykkedes.

Nået bredt ud

Rasmus Noahs videoer har opnået et reach på 2,5 millioner brugere på Facebook og mere end 1,3 millioner views. Det har samtidig genereret knap 80.000 kliks ind på Cheasys hjemmeside, hvilket er en stigning på 171 procent. 

- Samarbejdet med youtuber Rasmus Noah har skabt tydelig værdi for Cheasy. Rasmus Noah er i sig selv et brand, og han har med sin tilgang til #VærGodVedDigSelv formået at skabe indhold, der engagerer målgruppen, siger Katrine Nymark, der er brand manager for Cheasy hos Arla, og tilføjer:

- Vi kan se, at Rasmus Noahs videoer er nået bredt ud i målgruppen og har skabt en større trafik på Cheasys hjemmeside. Og det er vi selvfølgelig rigtig glade for.

Rasmus Noah har i løbet af serien sammen med unge kvinder dyrket alt fra CrossFit til Yoga og talt om byture og brunch med bl.a. blogger-agent Christina Barré og blogger Laura Cecilie Munkedal Schrøder.

Alt sammen for at finde ud af, hvad #VærGodVedDigSelv og Cheasy egentlig betyder for de unge kvinder.

På tværs af kanaler

Og det var noget, der fangede målgruppen: Eksempelvis så i gennemsnit knap en tredjedel (27 procent) af seerne Rasmus Noahs videoer til ende. Og på Cheasys profil på Instagram har indholdet opnået over 20.000 i organisk reach.

- Endnu engang får vi bekræftet, at samarbejder med influencers er relevante for et brand som Cheasy, når vi gerne vil nå ud til vores målgruppe. Der skal utraditionelt og underholdende indhold til – og det leverer Rasmus Noah, siger Katrine Nymark og fortsætter:

- Samtidig formår han at formidle kampagnens budskab om, hvordan #VærGodVedDigSelv er rigtig mange ting, betyder noget forskelligt for hver enkelt og dybest set handler om, at man skal huske at gøre de ting, der gør en glad. Og det er lige præcis det, vi gerne vil vise, at Cheasy står for.

YouTube-serien med Rasmus Noah er udviklet af Hjaltelin Stahl og blev lanceret på cheasy.dk og Cheasys Facebook-side.

Se de i alt elleve webisodes på Cheasys hjemmeside her.

Og så kan du se eller gense en lettere presset Rasmus Noah i afsnittet ”Yoga” her.