Den familieejede amerikanske bærproducent Driscoll’s er i luften med en ny kampagnefilm, der skal øge danskernes kendskab til det over 100 år gamle Driscoll’s brand.

Og naturligvis få os til at spise flere bær.

Hovedrolleindehaverne i filmen er animerede dyr, der i ly af mørket går på rov efter gode bær – Driscoll’s naturligvis – i et supermarked.

- Det har været helt centralt for os, at kampagnen har et let og legende udtryk, fordi vi gerne vil sprede et positivt budskab om bærs positive egenskaber og sætte fokus på, at bær er forskellige, siger Marieke Appel, der er ansvarlig for Driscoll’s marketing og kommunikation på det europæiske marked.

- Og hvem er bedre til at forklare det end naturens egne bæreksperter, der vil gøre alt for at få fat på de bedste bær, fortsætter hun.

Kampagnen, der er udviklet af Driscoll’s i samarbejde med reklamebureauet &Co, bliver vist på tv, på digitale platforme og kan også opleves ude i landets Føtex-, Bilka-, Irma- og Netto-butikker.

Et bær er et bær…

Kampagnen har også til formål at få danskerne til at sætte lighedstegn mellem Driscoll’s og god kvalitet.

- Bær er en af de hurtigst voksende frugtkategorier i Danmark, blandt andet fordi mange forbrugere er begyndt at fokusere mere på sundhed. Og vi vil gerne gøre forbrugerne opmærksomme på, at bær fra Driscoll’s har en helt særlig kvalitet og friskhed, som de ikke finder andre steder, siger Marieke Appel, der i øvrigt håber, at kampagnen kan bidrage til at øge den generelle efterspørgsel på bær.

Se den omtalte film her: