I forbindelse med den internationale Børnenes Dag i november i fjor involverede den danske klodskæmpe LEGO sig i Unicefs #KidsTakeOver-kampagne.

Her lader organisationen for en kort stund børn overtage voksenroller i bl.a. medier, politik og underholdningsbranchen for at kaste lys over de største udfordringer, børn står over for globalt.

LEGO inviterede i den forbindelse fire 10-årige ind på hovedkontoret og lod dem instruere en reklamefilm om børns ret til at lege.

Formålet med filmen var ifølge Creativity online at rette fokus mod den kedelige kendsgerning, at 250 mio. børn verden over aldrig opnår sit fulde potentiale, da de ikke leger, lærer og spiser som de bør.

Den historie bliver fint fortalt i børnenes film, der blev sluppet løs på LEGO’s sociale kanaler i går.

Bag projektet står PR-bureauet Edelman Deportivo fra London i samarbejde med animationsstudiet Brick Nerd.

Du kan den omtalte film herunder efterfulgt af en ”Behind the Scenes”-video:

Behind the Scenes: