Storslået natur, ironisering over storby-begreber og en kærlig omfavnelse af alt dét, der står i kontrast til en forjaget hverdag, har i årevis været omdrejningspunktet i det smørbare produkt Bakkedals flotte reklameunivers: ”Fra os i Thy”.

Og nu træder kampagnen, der har fødderne solidt plantet i den Thy’ske muld, et skridt nærmere forbrugerne og lader dem – delvist – skabe brandets nye reklamefilm.

Bakkedal har allerede været på optagelse i naturen i Thy og skudt flotte naturscener til de kommende film, men denne gang bliver brandets over 10.000 følgere på Facebook – samt Bakkedals 53.000 medlemmer, som følger universet på nyhedsmail – inviteret til at give deres bud på, hvad de enkelte scener skal hedde.

Forbrugerne kan også deltage via den tilknyttede hjemmeside.

Stor interesse for Thy

- Når vi op til en weekend lægger et smukt naturbillede fra Thy på vores Facebook-side, og beder om hjælp til en god overskrift, så kommer der 700-800 bud på, hvilken finurlig overskrift billedet skal have, siger Michael Pilgaard, marketingdirektør i Dragsbæk, der står bag Bakkedal. 

- Det er både dejligt og sjovt at opleve den store interesse for Thy og reklameuniverset. Derfor vil vi gerne involvere følgerne endnu mere i at udvikle vores reklamer, fortsætter han.

Derfor bliver der i de kommende uger lagt forskellige naturoptagelser på Facebook-siden ”Fra os i Thy” og på hjemmesiden.

Det er optagelser, som skal indgå i de kommende reklamefilm. Følgerne kan så give deres bud på, hvad titlen skal være på de enkelte skud.

Thy på landkortet

Hele universet ”Fra os i Thy” lever i kraft af et tæt samarbejde med en række lokale hobbyfotografer, andre lokale ildsjæle og virksomheder i Thy.  Fx kommer alle medvirkende i filmene fra Thy.  

- Udgangspunktet for vores reklameunivers var et ønske om, at forbrugerne skulle vide, at Bakkedal produceres i Thy. Hurtigt viste det sig, at hele Danmark kiggede med, og der er stor opbakning fra lokale aktører, der gerne bidrager til at sætte Thy på landkortet, siger Michael Pilgaard.

Og man må sige, at reklameuniverset har gjort netop det. Fx blev Bakkedals online julekalender om Thy besøgt 280.000 gange, mens en sommerkalender tidligere på året gav over 500.000 visninger på Facebook og tiltrak over 100.000 deltagere i den tilknyttede konkurrence.

Mange af dem i øvrigt kjøbenhavnere... Bag universet ”Fra os i Thy” og de nye reklamefilm står bureauet Twentyfive & Thirty, der består af personer, der tidligere huserede i UncleGrey. 

Instruktør og fotograf er også de samme, som har været med til at skyde de tidligere reklamefilm i Thy.