Trick-shots med fodbolde og tennisbolde er i fokus i en ny SoMe-drevet kampagne for Paco Rabanne-duften Invictus, og det er bl.a. Nicklas Bendtner og Mathias Zanka Jørgensen, der sammen med den spanske tennisstjerne Fernando Verdasco styrer løjerne.

Sportsstjernerne udfordrer hinanden på kryds og tværs på Instagram under hashtagget #WhosTheGod, og det er bureauet Starcom, der i samarbejde med Oath, har lanceret kampagnen.

Starcom er nyvalgt mediabureau for den danske del af virksomheden PUIG, der ejer Paco Rabanne-brandet, og ifølge Kamilla Glenstrup, der er Strategic Digital Director for Starcom Danmark, rammer kampagnen lige lukt ind i en vis aktuel sportsbegivenhed: 

- Med denne her kampagne tapper vi lige ind i VM 2018, og på dansk side har vi de to fodboldstjerner Nicklas ”The Lord” Bendtner og Mathias Zanka Jørgensen med som influencers til at skabe inkluderende content for deres dedikerede følgere, siger hun.

Dialog mellem sportsstjerner 

På Instagram kan man således se en række videoer, hvor stjernerne udfordrer hinanden – og andre - til at lave forskellige tricks.

Den spanske tennisspiller Fernando Verdasco skriver fx med adresse til Bendtner: Your turn to show us your tricks @bendtner14 !! #WhosTheGod

Bendtner svarer og giver stafetten videre til Zanka på denne måde: Thank you @ferverdasco! The lord never stops the chain, if injured - use your head! What's your best trick @mzanka ? #Whosthegod

Og svaret fra Zanka lader ikke vente på sig: Han returnerer – og udfordrer samtidig en anden boldkunstner: Thanks for the challenge @bendtner14 , but this is how it’s done :) Show me your best trick out there – beat this @tobiasfreestyle ;) #WhosTheGod

Aktivere stjernernes netværk

Ifølge Kamilla Glenstrup er Paco Rabanne netop et brand, der gerne vil skabe et inkluderende community med sine kampagner.

- Et af målene med denne kampagne er netop at aktivere influencernes netværk. Og vi synes selv, det er blevet en relevant og nærværende kampagne, der opfordrer både professionelle og amatører til at dele deres bedste tricks, siger hun. 

Og hos Sæther Danmark - selskabet, der står for distribution af Paco Rabanne i Danmark - er Sales and Marketing Director Britt Pelsen rigtig godt tilfreds med kampagnen.

Og med samarbejdet med Starcom:

- Hos Sæther arbejder vi med en bred palet af internationale brands, og det er enormt bekræftende af arbejde med et internationalt bureau som Starcom, hvor brandets interesse i detailledet og end-consumer er i fokus, siger hun og tilføjer: 

- Starcom har med deres interne kompetencer et ressourcestærkt netværk, der giver de bedste forudsætninger for, at et internationalt og anderkendt brand som Paco Rabanne kan komme endnu tættere på detailledet og udfordre kommunikationen. 

Se et par videoer fra kampagnen her.

 

Et opslag delt af Mathias Zanka Jørgensen (@mzanka) den

 

 

Et opslag delt af Nicklas Bendtner (@bendtner14) den

 

 

Et opslag delt af FERNANDO V3RD4SCO (@ferverdasco) den

13. Jun, 2018 kl. 9.19 PDT